Ahogy beköszöntött a nyár és vele együtt a kánikula is, egyre többen keresik a felfrissülés lehetőségét a saját kertjükben.

Egyelőre annyi biztos, hogy újabb adminisztratív terhet kapnak a nyakukba a magyar boltok az új árfigyelő rendszer bevezetésével. Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára a Pénzcentrumnak ennek kapcsán azt mondta, még zajlanak egy egyeztetések az ügyben. A kötelező akciók kapcsán pedig a szövetség nem számít az árstopos termékekéhez hasonló áruhiányra, illetve a többi termék áremelkedésére sem.
Ahogy a Pénzcentrum is beszámolt róla, megjelent a kormány rendelete a júliustól életbe lépő online árfigyelő rendszerről - a szabályozás részleteiről itt olvashatsz. A lényeg, hogy a legnagyobb kereskedelmi láncoknak (amelyek nettó árbevétele meghaladja a 100 milliárd forintot) adatokat kell szolgáltatnia a napi és a törzsvásárlói árakról is az olyan meghatározott termékcsoportok tekintetében, mint például a tészta, a 1,5%-os tej, vagy a fehér kenyér.
Az árfigyelő kapcsán a Pénzcentrum megkereste Vámos Györgyöt, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkárát. Többek között arra voltunk kíváncsiak, mekkora plusz terhet jelent a boltoknak naponta lejelenteni a termékek árát.
Valamennyi terhet jelent, de most mindenki számol, méricskél és nem titok, folynak erről egyeztetések, amelyek még nem zárultak le. Nyilván pluszfeladatokat fog eredményezni az érintett boltokban a rendszer bevezetése, de nem lehet pontosan mérhetően kifejezni, hogy mennyit
- magyarázta az OKSZ főtitkára. A szakembert a múlt héten megjelent, kötelező akcióról szóló szabályokról is megkérdeztük, mint kifejtette, a szövetség nem számít arra, hogy az árstopos termékekhez hasonló áruhiányhoz vezetne az intézkedés.
10 százalékkal esett vissza a kiskereskedelmi forgalom, nem gondolom, hogy itt áruhiány lesz, egyre kevesebbet vásárolnak az emberek. Egyébként a nagy láncok amúgy is több száz akciót csinálnak hetente, most ezek mellé jön be még 20 darab leárazás, sokat nem fog számítani a készletek tekintetében
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- fogalmazott Vámos György. Sokan attól tartanak, hogy a kötelező akciók miatt felmerülő terheket az üzletek a vásárlókon fogják behajtani, de a főtitkár igyekezett hűteni a kedélyeket.
Hallottam én is, hogy terjengenek ilyen várakozások, de a mostani, csökkenő forgalomban egyik üzlet sem engedheti meg magának, hogy árat emeljen. A magyarok nagyon árérzékenyek, egyik cég sem fogja kockáztatni, hogy elveszítse a vevőit
- húzta alá.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


