Vasárnap délelőtt egy medve támadt a Székelyföldi településen, Homoródalmáson, ezért a helyszínre érkező hatóságoknak végül ki kellett lőniük az állatot – közölte a község polgármestere,...

Május első vasárnapja hagyományosan anyák napja, aznap és az azt megelőző néhány napban jelentősen megugrik a virágárusok forgalma. A vevők jellemzően a tavaszias-nyárias színű vágott virágokból álló vegyes, nagyobb értékű csokrokat és a cserepes virágokat egyaránt keresik, de a tulipán, a rózsa is népszerű ajándék ilyenkor.
Anyák napja az egyik legfontosabb nap a virágkereskedelemben – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara piaci körképéből. Az anyák napja közeli napokban számos ballagást is tartanak, a virágárusok forgalma emiatt is jelentősen megnő a napokban. A virágüzletek készülnek az ünnepre, a Flora Hungaria Nagybani Virágpiacon már egy hete megemelkedett a cserepesnövény-vásárlás, a vágott virágok pedig a napokban kerülnek nagyobb mennyiségben a boltokba, árusokhoz.
A szezonális termékek közül a klasszikusnak számító vágott rózsa is kelendő, de most van itt a Lisianthus szezonja, illetve sokan egy-egy orgaonacsokorral kedveskednek az édesanyjuknak, ám a tavaszi hagymások is népszerűek, a tulipán – a szezonjának végén – most is szép ajándék lehet. Elmondható, hogy általánosságban nincs kimondott anyák napi virág, ilyenkor a legtöbben az ajándékozott kedvencét veszik, ami akár cserepes növény is lehet.
Az anyák napja tájékán kapható balkonnövények szinte 100 százaléka hazai előállítású, a vágott virágoknak pedig mintegy fele termett Magyarországon, illetve a cserepes virágzó szobanövények hozzávetőleg 20 százaléka magyar. Anyák napján – a területi elhelyezkedéstől is függően – akár duplájára nőhet az árbevétele egy-egy virágüzletnek egy átlagos vasárnaphoz képest. Ugyancsak kiemelkedő a forgalom ezen a hétvégén a kertészeti árudákban is.

Bárkinél lapulhat egy több tízezret érő játék-kincs: megőrülnek érte a gyűjtők, nagyon könnyű eladni
Egyre több felnőtt kezdett gyűjteni Hot Wheels vagy Matchbox kisautókat, ami új piacot nyitott a kereskedőknek is.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


