Az emelkedő árak miatt a svájci vásárlók egyre inkább a nagyobb szupermarketeket vagy a határon túli vásárlást választják.

Az elmúlt években folyamatosan emelkedett, majd a koronavírus-járványt követően kifejezetten megugrott az online vásárlások aránya a barkácstermékek piacán is, és a növekedés azóta is töretlen. A trendet erősíti, hogy a kiskereskedelem más szegmenseihez hasonlóan itt is átalakultak a nyomtatott újságok, a teret az online magazinok és akciók veszik át.
Az elmúlt években folyamatosan bővült az e-kereskedelem, és ezt a tendenciát a barkácspiac is követi: a Praktiker adatai alapján a 2018-as 1-2 százalékról mára 10 százalék fölé emelkedett az online vásárlások aránya a teljes forgalmon belül - tájékoztatták a Pénzcentrumot. Ez egyébként megfelel a teljes kiskereskedelemben tapasztalhatónak, ahol hasonló mértékű az online vásárlások súlya.
Az adatok alapján nemcsak az internetes forgalom aránya, hanem a vásárlások darabszáma és értéke is folyamatosan növekedett az utóbbi években, és rendre megelőzte az offline növekedés mértékét. A trendet tovább erősíti, hogy az áruházlánc tavaly megszüntette több nyomtatott kiadványát, idén pedig minden ilyen formátumot kiváltott az új, online platform, mely tovább tereli a vásárlókat a webshop irányába.
A barkácsáruházlánc tapasztalatai alapján az online kiadványok mára képesek elérni, sőt akár meg is haladni a papír alapú kiadványok teljesítményét alacsonyabb ökológiai lábnyom és kedvezőbb költségszint mellett.
A barkácsáruház adatai alapján idén a csempe, bútor és kert kategóriák a legnépszerűbbek az online vásárlók körében. Ezek közül a kert szegmens az, amelyik iránt az előző évhez viszonyítva is kiemelten nagy a kereslet, különösen az alábbi termékkörökben: kertépítés, kerítések, térkő, kerti-bútor, grill, virágföld-mulcs. Az elemzésből az is kiderül, hogy melyek azok a termékek, amelyeket szívesebben „fogunk meg”, tehát inkább a boltban veszünk: ilyenek a növények, lámpák és más fényforrások.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


