A McDonald's újabb kihívással szembesül: ezúttal a McCafé eszpresszógépek okoznak problémát az amerikai éttermekben.
Közel 30 településen működnek már olyan bevásárló közösségek, amelyek számára a helyben megtermelt élelmiszerek beszerzése, a közeli gazdálkodók támogatása és a környezet védelme egyaránt fontos szempont. Az egyik legrégebbi és legnagyobb vidéki csoport a Nyíregyházi Kosár Közösség, melynek egyik szervezője Zalatnay László a HelloVidéknek nyilatkozott, hogyan teljesít a közösség a válságban.
"A helyi termék nem lett sokkal drágább, sőt sokszor olcsóbb az árszínvonal mint a multiban. Emellett azt is meg kell nézni, hogy valami miért drágább. Ha van egy termelő, aki rossz technológiával, sok kézimunka-ráfordítással állít elő élelmiszert, az óhatatlanul drágább, mintha valaki technológiát fejleszt. Van olyan biodinamikus termelő, aki nagy figyelmet fordított a technológia fejlesztésére, van automata traktorja, ami vezető nélkül közlekedik, így nem kell erre egy embert foglalkoztatni. Így lehet versenyképes áron extra jó minőséget előállítani" - mondta el Zalatnay László, aki azt is hozzátette: "Lehet azt mondani, hogy az ár a helyi termékeknél magasabb, bár ez mára már nem feltétlenül igaz, de a minősége sokszor sokkal jobb".
Azt gondolom, hogy ez már az őskorban sem ment egyedül. Az egyik véglet, amikor az ember azt hiszi, hogy önellátó tud lenni, a másik meg az, hogy mindent rábíz a globális ellátórendszerekre. A kettő között van az arany középút, amikor egy kis közösség meg tudja szervezni magát. Én hallottam példát arra is, hogy Franciaországban ez az élelmiszer önrendelkezés tervezése régiókra bontva zajlik. Van arra pénz, hogy régiós szinten azok a szereplők, akik ebben a termelésben, elosztásban, feldolgozásban szerepelnek, együtt gondolkodnak azon, hogyan lehet a helyi gazdaságot megerősíteni. Meg tudják fogalmazni, hogy mi hiányzik: a technológia vagy a szakértelem. Így tudnak aktívan reagálni ezekre a hiányokra. Ez a lehetőség itt van előttünk is
- mondta a Nyíregyházi Kosár Közösség szervezője. A teljes interjú a HelloVifék oldalán olvasható.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.