Változatlanul hagyta az alapkamatot mai ülésén a Magyar Nemzeti Bank Monetáris Tanácsa, így az maradt továbbra is 6,5%.
Könnyen pórul járhatnak a magyar vásárlók: hiába akarják a boltok, ebből így nem lesz árcsökkentés
A hazai kiskereskedők igyekeznek árat csökkenteni, ám az ártárgyalások során fény derült arra, hogy sok beszállítójuk ebben nem képes partner lenni – írja a 24.hu
Ahogy arról a Pénzcentrumon is korábban beszámoltunk a hazai üzletláncok több fronton is akció-háborúba kezdtek, kezdve a vajjal, folytatva a trappista sajttal. A lap megjegyzi, hogy nagy bolthálózatok januárban kezdték el csökkenteni a tejtermékek árát, kezdetben azért, mert a vásárlói érdeklődés csökkenése miatt a nyugati uniós tagállamokban nagy mennyiségben halmozódtak fel eladatlan készletek, főként vajból. „Ezeket a termelők igyekeztek mérsékeltebb áron, minél gyorsabban piacra dobni azoknál a kereskedőknél, amelyek nagy volumeneket tudnak átvenni” – mondta el a lapnak Neubauer Katalin, a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség (MNKSZ) főtitkára.
Miután a kereskedelmi láncok tartósan kedvezményes ajánlatokat kaptak a felvásárlási árra a 2–3 legnagyobb szereplőtől, megpróbálták számon kérni az árak letörését a kisebb feldolgozóipari cégeken is – írják, azonban a beszállítói tárgyalások során arra derült fény, hogy a kis- és középvállalkozások jelentős része nem tud árakat csökkenteni, mert hosszabb távú, fixáras energiaszerződéseiket olyan magas árakon kötötték meg, melyek immár nincsenek köszönőviszonyban a jelenleg elérhető piaci tarifákkal. Ahogy a lap írja, tavaly szeptember és december között a kkv-k egy jelentős része kötött 1–3 évre szóló, rögzített árú villamosenergia-vásárlási szerződést 180–300 forint/kilowattóra közötti árakon, elsősorban az MVM Next Zrt.-nél. Az áram piaci ára azonban jelenleg 60–70 forint/kilowattóra körüli áron mozog.
Neubauer Katalin megjegyzi, a kedvezőtlen feltételekkel megkötött energiaszerződések az egész élelmiszeriparban komoly versenyképesség-csökkenést okoznak a kisebb szereplők körében. Elsősorban ráadásul pont a magas energiaigényű ágazatokban, mint például a tejipar, húsipar, sütőipar, de a fagyasztott termékeket gyártó és forgalmazó vállalatoknál. Pontos adat nincs, de a főtitkár becslése szerint legalább tízezres nagyságrendben érinthetik a hazai cégeket ezek a kedvezőtlen ügyletek.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.