28 °C Budapest
A box or package on a table. There is Christmas decoration in the background. The box is open. It is resting on a yellow table. Adult is opening the container and pulls out the clothing. Photo was taken in Quebec Canada.

Idén a legtöbb magyar így veszi meg a karácsonyi ajándékokat: tudnak valamit?

MTI
2022. november 26. 10:33

Az ünnepi időszakban az európai vásárlók csaknem fele, 41 százaléka elsősorban üzletekben vásárol, további 20 százalékuk interneten is, és a legtöbben az akciós termékeket keresik - derül ki az Oracle kereskedelmi felméréséből. A válaszok szerint az online vásárolt termékek esetében a házhoz szállítás (52 százalék) a legnépszerűbb, szemben az átvevőpontokkal és a bolti átvétellel (20-20 százalék).

A közlemény szerint ez arra készteti a kiskereskedőket, hogy biztosítsák az ajándékok gyors kézbesítését, és követhetővé tegyék az áru útját. A fogyasztók 57 százalékának fontos, hogy pontosan nyomon követhesse, hol tart a csomagja. Az emberek 43 százaléka azt mondta, hogy a gyors szállítás gyakran meghatározza, kitől fog rendelni, a legtöbben (42 százalék) az 1-2 napos kiszállítást várják el: a gyors és garantált szállításért 60 százalékuk hajlandó többet fizetni, minden ötödik ember pedig attól tart, hogy a vásárolt ajándékok nem érkeznek meg időben.

A közlemény szerint a vásárlók idén a kézzelfogható termékek mellett szívesen ajándékoznak egymásnak szolgáltatást és élményt is, a legnépszerűbbek közé tartozik például a barátokkal és családdal eltöltött idő (30 százalék), az utazás (27 százalék), a szépségápolási és egészségmegőrzési termékek (26 százalék), az elektronikai, szórakoztatási berendezések és ajándékkártyák (25 százalék), a divatruházat, játékok, lábbelik, sporteszközök és fitneszfelszerelések (24 százalék), a lakberendezés és bútorok (23 százalék), valamint a kisállatkellékek (20 százalék).

A fogyasztói kutatásból az is kiderül, hogy továbbra is az ár lesz az egyik legfontosabb tényező a vásárláskor: a megkérdezettek 42 százaléka válaszolta, hogy az ár alapvetően befolyásolja majd, a fogyasztók 77 százaléka pedig korábban vásárol, hogy biztosan hozzájusson a kívánt termékhez, és hogy több ideje legyen az akciók böngészésére.

Mivel a válaszok alapján a fogyasztók az idén kevesebbet szeretnének költeni, mint korábban, 74 százalékuk az akciókat és kedvezményeket keresi, 71 százalékuk több ár-összehasonlítást végez majd online és az üzletekben, 70 százalékuk pedig az alacsonyabb árakat kínáló boltokban vásárol.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el,  havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a  Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A felmérés alapján, az általános megközelítéssel szemben, az influenszerek kevésbé befolyásolják a vásárlók döntéseit: a közösségi médiában a vevők 22 százaléka találta meg a számára legvonzóbb akciót és terméket, ezt követték az e-mailek (21 százalék), a bolti promóciók (13 százalék), az internetes hirdetések (12 százalék) és végül a televíziós hirdetések (8 százalék).

A kutatást 11 országban több mint nyolcezer fogyasztó megkérdezésével végezték, Európában háromezer ember bevonásával Nagy-Britanniában, Németországban, Olaszországban, Franciaországban és Spanyolországban.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. június 13. péntek
Antal, Anett
24. hét
EZT OLVASTAD MÁR?