Egyre több kiskereskedő és élelmiszergyártó kínál kevesebb összetevőt tartalmazó termékeket.

Csak a jéghegy teteje az idei infláció: dupla annyiba kerül ma bevásárolni egy nyugdíjasnak, mint 3 éve
Egy dombóvári nyugdíjas asszony évek óta megíőzi a bevásárlásai után kapott nyugtát, melyek egyedülálló módon mutatják az évek során tapasztalt drágulást. Az infláció pedig nem csak idén volt brutális: 3 év alatt 96,2%-kal drégultak azok az élélelmiszerek, melyeket rendszeresen vesz – írja a Népszava.
Egy dombóvári nyugdíjas asszony évek óta félreteszi a vásárlás után kapott blokkjait, ezekből pedig az derül ki, hogy 3 év alatt 96,2%-kal drágult az a 28 termék, melyeket rendszeresen vásárol. Az asszony saját könyvelése azt is megmutatja, hogy míg az árak ilyen brutális tempóban emelkedtek, addig a nyugdíja ezzel egyáltalán nem tartott lépést. A novemberi emeléssel együtt összesen 25%-kal nőtt a nyugdíja 2019 óta, így jóval több megy el megélhetésére, mint korábban. Ráadásul a gyógyszerköltségei ugyanez alatt a 3 év alatt havi 9 ezer forintról 18 ezerre emelkedtek.
A termékek közül legszembetűnőbben a tojás drágult: 3 és fél szerese a mai ár a 2019-esnek, de a tejtermékek, a pékáruk és a zöldség-gyümölcs is dupla annyiba kerülnek a 3 évvel ezelőttihez képest. Ráadásul az asszony még örülhet a 200 ezres nyugdíjának, ugyanis bőven felette van a 125 ezres nyugdíjas szegénységi küszöbnek, ami alatt közel negyedmillióan élnek.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.


