A magyarok olyan termékeket keresnek, amikkel elviselhetőbb lehet a hőség – vagy amikkel kihasználhatják a jó időt

Csak a jéghegy teteje az idei infláció: dupla annyiba kerül ma bevásárolni egy nyugdíjasnak, mint 3 éve
Egy dombóvári nyugdíjas asszony évek óta megíőzi a bevásárlásai után kapott nyugtát, melyek egyedülálló módon mutatják az évek során tapasztalt drágulást. Az infláció pedig nem csak idén volt brutális: 3 év alatt 96,2%-kal drégultak azok az élélelmiszerek, melyeket rendszeresen vesz – írja a Népszava.
Egy dombóvári nyugdíjas asszony évek óta félreteszi a vásárlás után kapott blokkjait, ezekből pedig az derül ki, hogy 3 év alatt 96,2%-kal drágult az a 28 termék, melyeket rendszeresen vásárol. Az asszony saját könyvelése azt is megmutatja, hogy míg az árak ilyen brutális tempóban emelkedtek, addig a nyugdíja ezzel egyáltalán nem tartott lépést. A novemberi emeléssel együtt összesen 25%-kal nőtt a nyugdíja 2019 óta, így jóval több megy el megélhetésére, mint korábban. Ráadásul a gyógyszerköltségei ugyanez alatt a 3 év alatt havi 9 ezer forintról 18 ezerre emelkedtek.
A termékek közül legszembetűnőbben a tojás drágult: 3 és fél szerese a mai ár a 2019-esnek, de a tejtermékek, a pékáruk és a zöldség-gyümölcs is dupla annyiba kerülnek a 3 évvel ezelőttihez képest. Ráadásul az asszony még örülhet a 200 ezres nyugdíjának, ugyanis bőven felette van a 125 ezres nyugdíjas szegénységi küszöbnek, ami alatt közel negyedmillióan élnek.

Mégse ment ki a divatból a borravaló? Úgy jattolnak a magyarok a futároknak, mintha nem lenne holnap
A legtöbben már megelőlegezve, a kiszállítás előtt adnak és a rendelésszámokhoz arányosan Budapesten kapják a legtöbb borravalót a futárok.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Ezt nézik meg most a magyarok a hitelfelvételkor
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink mi alapján választanak hitelt.


