A termékből egy holland importőrön keresztül Magyarországra is érkezett.

Meglepő dolog derült ki a Lidl, a Tesco és a Penny Market termékeiről: erre figyelj, ha itt vásárolsz!
Az idei évben drasztikusan megemelkedtek az árak, amely nem kímélte a hazai mezőgazdaságot sem. A HelloVidék most felkereste a Nemzeti Agrárgazdasági Kamarát, hogy megtudjuk, mennyivel emelkedtek a zöldség, gyümölcs árak és vajon hogyan tudnak versenybe szállni a kistermelők az élelmiszeripari multikkal? Egyáltalán milyen lehetőségeik vannak?
A Nébih „polcfelmérést” végzett 2020-ban. A felmérésben 10 kereskedelmi lánc üzleteiben, elsődlegesen a nemzetközi vállalkozásokat vizsgálták meg. Lánconként 6-6 egységet (összesen 60 üzletet) választottak ki úgy, hogy a három statisztikai nagyrégióban (Közép-magyarországi nagyrégió, Alföld és Észak nagyrégió, Dunántúli nagyrégió) egyenlő arányban helyezkedjenek el.
A felmérésből kiderült, hogy a vizsgált egységekben a termékek 70,53%-a volt magyar (nemzetközi láncok esetében: 66,79%, hazai láncok esetében: 79,26%). Ez mintegy 8%-os visszaesést jelent a 6 évvel korábbi felméréshez képest. A magyar termékek kínálata alapján az első három helyet három hazai lánc foglalja el: Reál (80,65%), Coop (80,17%), CBA (76,95%). A lista utolsó három helyezettje pedig a Penny Market (67,58%), a Tesco (66,07%) és a Lidl (56,09%).
Eközben az Agrárközösségi Intézet Agrárpiaci jelentéséből az derül ki, hogy"A burgonya termelői ára 33 százalékkal 227 forint/kilogrammra emelkedett a 2022. 26–43. héten az előző év azonos periódusához viszonyítva. A lédig hazai sárgarépa 250 forint/kilogramm termelői ára 52 százalékkal haladta meg a 2021. évi 43 hetit, míg a petrezselyemgyökéré 33 százalékkal, 700 forint/kilogrammra emelkedett ugyanekkor. A 40–70 mm átmérőjű vöröshagyma 200 forint/kilogramm leggyakoribb áron került a kínálatba, ami 48 százalékkal volt magasabb, mint egy évvel korábban, míg a lila héjú vöröshagyma 305 forint/kilogramm ára mintegy 25 százalékkal nőtt A hazain kívül Ausztriából származó, 220 forint/kilogramm árú vöröshagyma is bővítette a Budapesti Nagybani Piac választékát, amelyért tavaly 140 forint/kilogramm leggyakoribb árat kértek. A Hollandiából importált, lila héjú változatát kilogrammonként 326 forintért értékesítették."
Ha tetszett a cikk, olvasd tovább a HelloVidék oldalán!
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


