18 °C Budapest
Female customer in supermarket

Készülnek a válságra a legélelmesebb magyarok: ezekből a termékekből spájzolnának be

2022. november 9. 16:28

Magyarország és a régió egyaránt készül a válságra – ismerhető meg az Árukereső.hu adataiból, ami az elmúlt időszak árait vetette össze. Három éve nem volt ennyire magas a vécépapír és az alapvető élelmiszerek iránti érdeklődés. Ebből pedig egyértelműen látszik, hogy a fogyasztók egyre tudatosabban keresnek rá a gazdaságosabb termékekre, hogy így tartalékoljanak a várhatóan nehezebb gazdasági időszakra.

Regionális ralit mutat a vécépapírok árának összehasonlítása: bár eltérő mértékben, de mindenütt többen írják be ezt a keresőkbe. Itthon nyár óta folyamatosan nő az érdeklődés: míg idén júliusban hatszorosára, addig októberben a 13-szorosára emelkedett a tavalyihoz képest. Hasonlóan magasak a román és a bolgár arányok, előbbinél 11-szeres, utóbbinál közel tízszeres az októberi növekedés. Csehországban és Szlovákiában a koronavírusjárványhoz hasonló élénkülés tapasztalható.

Magyarországon 2016-tól havonta alig pár száz kattintás érkezett a cukorra, és ez még a pandémia alatt sem ugrott meg különösen. Az idén szeptemberben ehhez képest már több ezer kattintásnál tartunk, ami nyolcszorosára emelkedett érdeklődést mutat. Éves alapon több mint 11-szeres volt a keresések száma szeptemberben, míg októberben több mint 18-szoros. Romániában még látványosabb a változás: ott közel 30-szoros az emelkedés, míg a cseheknél – ahol hat év alatt alig volt növekedés – októberre ugrott majdnem 11-szeresére az érdeklődés. Romániában a liszt utáni keresések érték el az idei őszi hónapokban a pandémia szintjét, Bulgáriában pedig felül is múlták.

Még a koronavírus sem tudott akkorát dobni a vaj, a margarin, a sajt és a tej kattintási számán a magyaroknál, mint az utóbbi hónapok.

2020 júniusában a vajnál és a margarinnál több mint tízszeres volt a növekedés, ami ugyan „csak” négyszeresre esett vissza szeptemberben, októberben azonban megint kilencszeres volt. Ehhez fogható arányokkal találkozhatunk a tej és a sajt esetében is: mindkét terméknél az október a legkiemelkedőbb, 13-szoros és 19-szeres az ugrás.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

 

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. május 31. szombat
Angéla, Petronella
22. hét
Május 31.
A Testvérek Napja
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2025. május 30. 19:03