A legolcsóbb változat 2600 forintba kerül, míg a fokhagymás-tejfölös-sajtos kombinációért már közel 3830 forintot is elkérnek.

Ez mindennek a teteje: már a filléres boltokban is elszálltak az árak, 13 ezer egy használt kabát
Ma már a turizás sem a szegények sportja: egy kabát 13 ezer, egy pulóver 8 ezer, egy pár használt cipő 7 ezert forintba kerül. Korábban a legszegényebbek jártak főleg használtruha boltokba, de ezeket az árakat egyre nehezebb megfizetni. Egy komolyabb leárazásnál, ennél sokkal olcsóbban lehet hozzájutni új termékekhez is akár.
Aki használt ruha vásárlása mellett dönt, azt leggyakrabban az olcsó ár vonzza be az üzletekbe, de ma már egyre többen vannak azok, akik zöld szempontok mentén vásárolnak turiban, így csökkentve az ökológiai lábnyomukat, és az általuk termelt szemét mennyiségét. No és persze akadnak „kincsvadászok” is, akik a különleges, egyedi darabokra utaznak. De tulajdonképpen mindegy is, miért vásárol valaki használtruhaboltokban, a lényeg, hogy megszokhatta, hogy kifejezetten alacsony árakkal találkozik.
Vagyis csak találkozott. Újabban ugyanis a használtruhaboltokban is elszálltak az árak, ahogy ezt az alábbi TikTok videóban is láthatjuk:
- kabát: 13 ezer
- kapucnis pulóver: 8 ezer
- félcipő: 7 ezer
- zakó: 7 ezer (az eredeti ára címke szerint 5 font volt, ami 2500 forint)
A videó készítője megjegyzi, hogy egy komolyabb leárazásnál, ennél sokkal olcsóbban lehet hozzájutni új termékekhez is akár. És persze, ha használt, és nem új ruhadarabokat vásárolunk, azzal sokat teszünk a környezetünkért, hiszen a ruhaipar az egyik legkörnyezetszennyezőbb szektor a világon: meglepő, de nagyobb mértékű szén-dioxid kibocsátás írható a divatipar számlájára, mint amennyiért a légiközlekedés és a hajózás együttesen felel. De ha a használt ruhához drágábban jutunk hozzá, mint az újhoz, az kontraproduktív.
Persze sokféle turi van, adománybolt is, nyilván a frekventált helyeken lévő üzlethelyiségek költségei magasabbak, és egyre nőnek, és akkor az emelkedő rezsiről és munkaerőköltségekről még szót sem ejtettünk.
Rengeteg magyar vásárol itt
Rengeteg használtruha üzlet nyílik országszerte: akadnak olcsóbb kategóriás, "turkálós" változatok, vállfás válogatók, sőt, extravagáns vintage üzletek is. Utóbbiakból a ruhákat már nem csak a magyarok viszik, hanem bizony a külföldiek is vásárolnak.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A használt ruhák beszerzéséről és árusításáról a RongyÁsz nevű céget is megkérdeztük, akik átlagosan 200 000 kiló ruhát adnak el évente.
A koronavírus alatt visszaesést tapasztaltunk, a bezárások és a bizonytalanság miatt a felszálló ágakban sokan el nem mertek vásárolni. A brexit pedig szintén kihat az üzletre jelentős mértékben, mivel a beszerezhető áru mennyiség csökkenésével párhuzamosan a minőség is romlott, valamint a beszerzési árak is jelentősen drágultak. Ezen felül megjelent a vám, és kezelési költségek. A bonyolultabb szállítási folyamatok miatt a fuvardíjak is jelentősen emelkedtek
- fejtette ki Kovács Tamás, a cég ügyvezetője. Mint mondta, a ruhákat Angliából vásárolják, és kamionnal, közúton szállítják Magyarországra.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


