November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
A boltok polcain folyamatosan tapasztaljuk a termékek drágulását. Nagy nevű és múltú éttermek, cukrászdák zárnak be, mert az egyre emelkedő inflációval szemben nincs más megoldási lehetőségük. A mostani helyzet senkinek sem egyszerű, minden megváltozik, és ebbe erősen beletartoznak a vásárlási szokások is.
Nebehaj Vanda, a Mazuri Marketing tulajdonosa szerint annak ellenére, hogy folyamatosan drágul minden, mégis el fog indulni egy árverseny, csak másképp. „Nem tud majd olyan árverseny kialakulni, mint korábban. Lesznek árakciók, de amit régen tudtak kínálni a boltok az 50, 70 vagy akár 90 százalékos leértékelések meg fognak szűnni. Helyette visszatér a régen oly népszerű kuponozás vagy a termékajándékok. A vásárlók viselkedése már most megváltozott, de ez a változás csak még jelentősebb lesz" - mondta el.
Már nem vesszük meg az első cipőt, hanem szétnézünk, hogy hol olcsóbb. Tudatosabbak lettek az emberek, és megalapozott döntéseket hoznak
– véli a marketing szakember.
Már az idei karácsony is más lesz
Napi szinten változnak a termékek árai, mert drágulnak az alapanyag árak és a beszerzési árak is. Nebehaj Vanda szerint, amíg ilyen bizonytalanok a nemzetközi körülmények, addig ezek a változások jelen lesznek az emberek életében. „Még mindig azt látjuk, hogy nő a vásárlások száma. Nyilván ez egy idő után meg fog szűnni. A vásárlók jobban meggondolják a döntéseiket, és addig kell egy olyan professzionális rendszert felállítani a cégeknek, amivel optimalizálni tudják a jelenlétüket. Erre 2-3 hónapjuk van, mivel már az idei karácsonyi időszak is más lesz, mint amit eddig megszoktunk” – tette hozzá Nebehaj Vanda.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Jól megfigyelhető, hogy a cégek visszavettek a marketing költségekből ebben az erősen megváltozott gazdasági helyzetben. Mindenki próbál talpon maradni, pedig ez korántsem egyszerű, főleg azok után, hogy épphogy kiheverték a Covid-sokkot. Ráadásul a magyar cégeknek még mindig van egy jelentős hányada, aki nincs jelen online, pedig ma már ez teljesen elképzelhetetlen egy sikeres működéshez.
A szakember szerint azok, akik a világjárvány alatt nem adták fel és fejlődni tudtak, ma piacvezetői annak a szegmensnek, melyhez tartoznak. „Hasonló várható most is, és ez nagyon fontos üzenete ennek az időszaknak. Nehéz racionális döntést hozni ezért az is fontos, hogy a cégvezetők a saját mentális egészségükkel is foglalkozzanak. Ne hallgassanak a negatív hangokra, amik érkezhetnek a barátoktól, családtól vagy akár a médiából is. Ne pánikdöntések szülessenek, hanem vegyék észre a negatív dolgokban is a pozitív lehetőségeket” – tette hozzá Nebehaj Vanda.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.