November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Visszaesett a vásárlási kedv az élelmiszerboltokban, amely valószínűleg az árak drasztikus emelkedésének tudható be. Egy év alatt megduplázódott a tojás ára az élelmiszerboltokban, vadászni kell a megfizethető árú termékeket. Úgy tűnik azoban, hogy vannak termékek, amelyek már képtelenek tovább drágulni.
A 10 darabos, ketreces, M-es tojás darabja a kiskereskedelemi üzletláncokban 92 forintba került, így egy hét alatt 14,5 százalékot drágult, míg tavaly október elejéhez képest duplázódott az ára az Agrárközgazdasági Intézet (AKI) Piaci Árinformációs Rendszerének október 3-9-i adatai szerint. Az L-es méret már 106 forint, ami egy hét alatt 9,3, egy év alatt 108,5 százalékos áremelkedést jelent - írja a Népszava. A jobb minőségű, mélyalmos, L-es méretű tojás már 116 forintba került a múlt héten, holott egy héttel korábban még 95 forint volt, év elején pedig még csak 51 forintot kértek érte. A nagyobb élelmiszerboltokban hétfőn mérettől és minőségtől függően 104-150 forintért árulták a tojást, de saját márkás kiszerelésben 77-85 forintért is lehet még mélyalmos tojást kapni.
Más termékek esetében is sokat lehet spórolni a saját márkás termékeken: a 250 grammos félzsíros tehéntúró kilós ára az AKI adatai szerint a múlt héten 2283 forint volt, a gyártói márkás viszont 3363 forintba került. (2021. október elején még 1398 forint volt.) Egy kiló, gyártói márkás trappista sajt a múlt héten 4462 forintba került, a saját márkás termékért „csak” 3490 forintot kértek. Hogy ilyen árakra egyre kevésbé van fizetőképes kereslet, az jelzi, hogy a KSH a nyár mindhárom hónapjában visszaeső forgalmat mért az élelmiszerkiskereskedelemben. Az is árulkodó, hogy
egyes termékek árai elkezdtek csökkenni.
Az AKI adatai szerint a tavaly óta jócskán megdrágult gyártói márkás trappista sajt fogyasztói ára a múlt héten már 1,28 százalékkal csökkent. Egyelőre nem látni, ez mennyire lesz tartós trend (tavasszal voltak ennél nagyobb, 9 és 12 százalékos heti áresések is, amelyeket azonban 16, 17 százalékos drágulások követtek).
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.