November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Ezen spórolnak most a kisállatot tartó magyarok: ilyen infláció mellett muszáj lefaragni a költségeket
A kisállattartók zöme egyelőre ragaszkodik a megszokott eledelekhez, még nem utalnak jelek rá, hogy tömegesen váltanának olcsóbb termékre. Állattartási kellékeket, felszereléseket azonban már ritkábban vásárolnak mint tavaly egy hazai bolthálózat tapasztalatai szerint.
Egyre népszerűbb a vásárlók körében a költségkímélő és környezettudatos, csomagolásmentes szállítás, amikor nem kartondobozban, hanem műanyag rekeszekben szállítják ki az árut, a vevőnél semmiféle csomagolóanyagot nem hagyva, és annak árát is megtakarítva ezáltal - mondta el a VG-nek a Fressnapf-Hungária Kft. ügyvezetője, Kisgergely Dániel. A csomagautomaták is egyre kedveltebb átvételi megoldások, a kosarak összetétele azonban nem tér el számottevően az áruházitól.
A magyar háztartások 57 százalékában tartanak állatot, ebből 69 százalék kutyát, 51 százalék macskát, kisemlősök és madarak részaránya 8-8 százalék, az akva-terra kategória részaránya 15 százalékos lehet korábbi elemzések szerint. A falvakban még mindig nagy hagyománya van a háztartási maradékkal etetésnek, ott a kisállatoknak ritkábban vásárolnak külön élelmet.
A KSH adatai szerint 2019 szeptemberében 300 forint volt egy kb. 400 gramos macskaeledel konzerv és 2 000 forint 3-5 kilogramnyi száraz kutyatáp. Az utolsó friss adatok szerint, 2022 augusztusában 461 volt egy macskaeledel konzerv és 3 080 forint a száraztáp kutyáknak. A macskakaja 53,7 százalékkal, a kutyakaja 54 százalékkal. Egy év alatt - 2021. augusztushoz mérve - 48,2 százalékkal nőtt a macskaeledel és 39,4 százalékkal a kutyaeledel ára.
Összevetésképpen az emberi fogyasztásra szánt élelmiszerek ára a KSH szerint 30,9%-kal emelkedett, ezen belül leginkább a margarin (66,9%), a kenyér (64,3%), a sajt (61,0%), a száraztészta (57,9%), a tejtermékek (54,7%), a vaj és vajkrém (54,5%), a péksütemények (45,4%), a tojás (42,0%), a rizs (40,9%), a baromfihús és az édesipari lisztesáru (40,4%) drágult egy év alatt. Átlag alatti mértékben, 15,9%-kal nőtt az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) ára.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.