A szedd magad értékesítés a rövid értékesítési lánc egyik fontos szegmense.

Az extrém időjárás sem segítette a hazai sütőtök-termelőket, de még így is kiváló minőségű hazaira lehet számítani – már annak, aki tudott öntözni. Egy hét és indul a legkedveltebb magyar fajtának, a nagydobosinak a betakarítása is. De milyen árakra, minőségre számíthatunk a hazai piacokon? – tette fel a kérdést a HelloVidék.
A rendkívüli aszály, drasztikus energiaár-növekedés, a hatalmas infláció nagyban befolyásolja a hazai zöldségtermelők eredményeit. Ráadásul évtizedek óta nem láttak akkora aszályt a szakemberek, amekkora idén volt. A termesztők persze ahol lehetett, ott öntöztek, de a rekordtermésre a hatalmas meleg miatt így sem lehet számítani.
A csapadékhiány viszont óriási pluszköltségeket rótt a termelőkre, ami miatt kénytelenek lesznek árakat emelni. Filepné Pivoda Piroska, termelő szerint már nyereségre se nagyon számíthatnak, már leginkább csak a kivárásra játszanak. A hírek szerint idén a nagydobosi sütőtök kilós ára (konyhakészen, darabolva) 100 forinttal fog emelkedni, így 600 forint lesz. A számítások szerint pedig a földalapú és zöldségtermesztéshez járó támogatással, valamint a tök megemelt árával együtt tényleg abban bízhatnak csak, hogy talán kijönnek nullára.
A kanadai sütőtök kilóját az áruházak online katalógusai szerint 300 forint körüli összegért árulják a szupermarketek, de ez cégenként eltérő lehet. Ennek ára is 100 forinttal emelkedett, a tavalyi árakhoz képest. Háznál azonban, termelőtől 200 Ft/Kg áron is beszerezhetjük.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


