November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Nem várják túl optimistán az év hátralévő részét a magyar internetezők, több mint háromnegyedük számít anyagi helyzetének romlására. A legtöbben ruhán, cipőn, utazáson és kulturális programokon, illetve tartós fogyasztási eszközök beszerzésén terveznek spórolni - derül ki abból a reprezentatív felmérésből, amelyet a GKID készített az eMAG megbízásából. A kutatásból az is kiderül, hogy a gyereket nevelő magyar internethasználók csaknem hatvan százaléka online és offline vegyesen tervez tanszereket vásárolni, az internetes beszerzés fő vonzereje a szokásosnál nagyobb kínálat és az árak összehasonlíthatósága.
Nem túl optimistán várja az év hátralévő részét a felnőtt korú magyar internetezők, online vásárlók döntő többsége: 38-38 százalékuk (összesen 76 százalékuk) számít arra, hogy kis- vagy jelentős mértékben romlani fog anyagi helyzete az év hátralévő részében, míg változatlan viszonyokra 19 százalékuk számít, javulásra pedig csupán 6 százalék - derül ki a GKID a felnőtt korú internetezőkre reprezentatív felmérésből.
2022 első felében egyébként kismértékben (40%) és jelentősen (16%) több mint a válaszadók fele tapasztalta anyagi helyzetének romlását és közel harmaduk (31%) tartja azt változatlannak - javulásról 13 százalék számolt be.
Idén ezeken a termékeken spórolna a legtöbb online vásárló
A válaszadók a legmagasabb arányban (61%) a ruházat/cipő kategóriát jelölték meg olyan termékként, amelyre az év hátralévő részében kevesebbet terveznek költeni, de sokan terveznek spórolni utazáson (58%), kulturális- és élményprogramokon (53%), illetve tartós fogyasztási cikkek vásárlásán (50%) is.
Az áremelkedések ellenére az alapvető termékek - napi fogyasztási cikkek és élelmiszer - vásárlására a netezők 39 százaléka kevesebbet tervez költeni, mindössze a válaszadók 15 százaléka szán többet az év végéig, tehát ők nem fognak kevesebbet fogyasztani. Legnagyobb bizonytalanság a kultúra és az utazás terén tapasztalható - a válaszadók negyede nem tudja eldönteni, hogyan fognak változni a szokásai ezen kiadásokat illetően.
A Pénzcentrum kalkulátorai a legjobb pénzügyi tanácsadók. Összehasonlító kalkulátorainkkal a legtöbb hazai bank termékeit (például hitel, megtakarítás, befektetés) megvizsgálhatod, a különböző paraméterek segítségével pedig kiválaszthatod a számodra leginkább megfelelő pénzügyi konstrukciót. Amennyiben finanszírozásra van szükséged, ajánljuk különböző hitelkalkulátor alkalmazásainkat.
Ezeket a tanszereket rendelnék a leginkább online
Mostanra a magyar internetezők nagyobb hányada (58%) szokott online és hagyományos üzletben is tanszereket vásárolni, csak online saját bevallása szerint 1 százalék rendeli meg ezeket a termékeket, míg kizárólag üzletben 41 százalékuk vásárol. Az online tanszervásárlás kapcsán a legtöbben az eMAG.hu-t (42%) említették tervezett beszerzési helyként, az offline áruházak közül pedig a hipermarketeket (pl. Auchan, Tesco) jelölték a legtöbben (64%).
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A vegyesen online-offline beszerzés a leginkább jellemző a klasszikus tanszerekre, mint például a füzetekre, írószerekre, iskolafelszerelésekre, míg az okostelefon, tablet, PC esetében inkább az online rendelés dominál - legalábbis a vizsgált hazai internetezőkre reprezentatív sokaságra.
A válaszok alapján az alsó tagozatos gyerekek 47 százaléka rendelkezik már okostelefonnal, ez az arány a felső tagozatra 87 százalékra emelkedik, a középiskolától felfele pedig csaknem mindenkinek van saját készüléke (99%). Saját laptopja az alsó tagozatosok kevesebb mint harmadának (31%), a felső tagozatosok több mint felének (56%), illetve a középiskolások háromnegyedének van a válaszok alapján.
Az offline tanszervásárlást a legtöbb válaszadó azért választja, mert szereti élőben megnézni a termékeket (43%), 34 százalék pedig a minőséget, méreteket szereti élőben ellenőrizni, és magas arányban (33%) a gyermekkel együtt vásárol, és ezért keresi fel személyesen az üzleteket.
A tanszert kizárólag hagyományos üzletben vásárlók közül a legtöbben a boltinál olcsóbb árakat (53%), illetve az ingyenes szállítást (39%) jelölték meg olyan indokként, amely kapcsán hajlandóak lennének online rendelésre is. Az internetes iskolaszer rendelés melletti érvek közül a legtöbben a gyorsaságot, kényelmet (39%), a hagyományos üzleteknél nagyobb kínálatot (34%), illetve az árak egyszerűbb összehasonlíthatóságát (35%) emelték ki a legtöbben.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.