2 °C Budapest
Rear view of woman searching for perfect fabric softener in department store

Gondoltad volna: a falvakban élők kétszer annyit költenek erre, mint a fővárosiak

2022. július 26. 16:34

A gyerekesek vásárolnak leginkább drogériákban és messze ők költenek a legtöbbet az ott kapható termékekre. Átlagosan havonta veszünk mosó- és takarítószereket, kéthavonta hajápolókat, testápoló készítményeket és dekorkozmetikumokat, de a személyes higiéniás termékekért ennél sűrűbben járunk a boltba. Egy friss reprezentatív kutatásból az is kiderül, hogy évente átlagosan mennyit költünk a különböző drogériai árukra.

Hiába vásárolunk átlagosan csak egy-két havonta tisztító és mosószereket, jó pár ezer forintunkba kerül a környezetünk és ruháink tisztántartása a Rossmann Magyarország számára készített, 500 fős reprezentatív kutatás szerint.

A gyerekesek jóval többet költenek

A falvakban élők picivel gyakrabban vásárolnak mosó- és tisztítószereket, ugyanakkor nagyjából a dupláját költik ilyesmire, mint a fővárosiak: tisztítószerekre éves szinten 15110 forintot, szemben a budapesti háztartások 8690 forintjával vagy más városok háztartásainak 12930 forintjával. Mosószerre 19750 megy el egy évben a kistelepülések háztartásaiban, míg Budapesten 10010 forint, más városokban pedig 16950 forint.

A magyar háztartások 38 százaléka 2-4 hetente, 37 százaléka 2-3 havonta vásárol takarítószereket, ez pedig átlagosan évi 12 800 forintjukba kerül. Míg a gyermektelen háztartások tisztántartása 11700-ből jön ki egy évben, a gyermekesek átlag 15270 forintot költenek ugyanerre. Hasonló a helyzet a mosószerekkel: 38 százalék 2-4 hetente pótolja az otthoni mosószer készletet, 34 százalék 2-3 havonta. A gyermekeseknek érthető módon több a mosnivalója, egy évben átlagosan 19935 forint megy erre a célra, a gyermektelenek 15081 forintjával szemben. Babaápolási termékekre a gyermekes családok átlag évi 53940 forintot költenek.

Az ár a legfontosabb

Napi higiéniai termékeket (tampont, borotvát, fültisztítót, fogkrémet stb.) vásárolunk a leggyakrabban: a megkérdezettek 39 százaléka 2-4 hetente, 36 százaléka 2-3 havonta tesz ilyen árukat a kosarába - átlagosan évi 11660 forint értékben. Ritkábban veszünk testápolószereket, hajápolókat és dekorkozmetikumokat, a többség 2-3 havonta költ ilyesmire, átlagosan – és háztatásonként - évi 7410, 10140, illetve 9830 forintot. 

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Az ár a legfontosabb szempontunk egy termék kiválasztásánál: a válaszadók 81 százalékának nagyon fontos vagy fontos kérdés – a három legfontosabb szempont egyikének 78 százalék választotta. A második legfontosabb szempont - a kiszerelés nagysága - is a gazdaságos vásárlással van összefüggésben: a válaszadók 69 százalékának fontos vagy nagyon fontos, és 50 százalék számára van benne a három megfontosabb tényezőben. A harmadik helyezett - a hatóanyagok, konkrét összetevők  - csak a válaszadók 51 százalékának fontos vagy nagyon fontos a vásárláskor.

Nagyáruházakba és drogériákba járunk

Tisztítószereket és mosószereket leginkább nagyáruházakban vásárolnak a magyarok, 70 és 71 százalék, a második helyezett drogériákba a válaszadók 32 és 31 százaléka jár az ilyen termékekért. A gyerekesek nagyobb arányban - átlag 40 százalékuk választja beszerzőhelyül a drogériákat. A személyes higiéniai termékeknél, testápolóknál, hajápolási termékeknél és a babaápolási készítmények esetében már átlag fele-fele választanak a két legjellemzőbb helyszín közül a magyarok. A dekorkozmetikumok beszerzési helye elsősorban a drogéria, a válaszadók 55 százaléka itt veszi meg a sminktermékeket. A gyógyszertárakban 4-6 százalék, egyéb helyeken pedig átlag 15 százalék vásárol kozmetikai készítményeket és háztartási árut.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 21. csütörtök
Olivér
47. hét
November 21.
"Helló!" Világnap
November 21.
Halászati világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?