A nyári vendéglátóhelyek árai tovább emelkedtek: egy étel-ital kombináció 3000-5000 forintba kerül.

Inflációs pokolban élnek a magyarok: ennek a 10 terméknek több mint 50 százalékkal nőtt az ára
Az új inflációs adatok egyik legmegdöbbentőbb felismerése, hogy 2021 június és 2022 június között a 10 legjobban dráguló termék átlagára legalább 50 (!) százalékkal emelkedett. Ez olyan mértékű drágulás, hogyha mindegyik termékből vennénk egy egységnyit (a 10 termékből 9 teljesen átlagosnak mondható élelmiszer), akkor az idei nyár első hónapjában, pár száz forint híján 6 (!) ezer forinttal kellene többet fizetnünk a csomagért, mint tavaly júniusban. És ez még csak a jéghegy csúcsa.
A KSH legfrissebb statisztikái szerint 11,7 százalékkal nőttek átlagosan az árak 2021 júniusa és 2022 júniusa között Magyarországon. A két évtizede nem látott drágulás leginkább az élelmiszereket és a tartós fogyasztási cikkek árát érinti, de nehéz olyan termékeket találni, amiknek ne lőtte volna ki az ára. Sőt!
A hivatalos, 180 terméket, szolgáltatást tartalmazó statisztikai listából a Pénzcentrumon most azt vizsgáltuk meg, hogy melyek voltak azok, amik a legdurvább áremelkedésen mentek keresztül egyetlen esztendő leforgása alatt. A helyzet súlyosságát jól jelzi, hogy egy éves távlatban, a 10 legjobban dráguló termékek toplistájába nem lehetett beférni 50 százalék alatti átlagos áremelkedéssel.
Árpokol a magyar boltokban
2021 júniusa és 2022 júniusa között a 200-250 grammos tejes margarin ára lőtt ki a leginkább Magyarországon. A termék átlagosan nem kevesebb mint 70 (!) százalékkal kerül többe idén nyáron, mint tavaly. Ez azt jelenti, hogy míg tavaly 313 forintot kellett fizetni egy darabért, addig most 533-at kell. Szintén súlyosan, 60% fölött drágult átlagosan a falburkoló csempe négyzetmétere és a rétesliszt is.
A csúcsdrágulóktól azonban nem sokkal marad el a csirkecomb és a trappista sajt sem, előbbi kilója átlagosan 59, utóbbi 58 százalékkal kerül most többe, mint egy évvel ezelőtt. Mindezeken felül, több mint 50 százalékkal nőtt még az átlagára a bontott csirkének, a marhahús rostélyosnak, a zsemlének, a 20 százalékos tejfölnek és a fehérkenyérnek is.
Az adatokat látva akkor lesz csak igazán sokkoló a helyzet, ha eljátszunk azzal a gondolattal, mi lenne, ha mindegyik termékből vennék 1 egységnyi darabot tavaly és most. A helyzet az, hogy a képzeletbeli bevásárlókosarunk
2021 júniusában 9 895 forintba került volna, idén júniusban azonban átlagosan már 15 691 forintot kellene fizetni érte. Ez összességében 59 százalékos drágulás.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
És természetesen ez még csak a jéghegy csúcsa, mindezeken felül bőven találni, főleg élelmiszereket, amiknek az ára 20-30-40 százalékkal emelkedett a vizsgált időszakban. A teljesség igénye nélkül ilyen többek között a csirkeszárny, a félbarna kenyér, a paradicsom, az akácméz, a citrom, a rizs, az olaszfelvágott, a kávé, a tojás, de a laminált parketta, a macskaeledel, a babakocsi, és a konyhaasztal is.
Egy hónap is nagy durvulást hoz
Bár 2022 májusa és júniusa között a KSH átlagosan 1,5 százalékos infláció növekedést mért, azért a termék listában így is bőven akadnak olyanok, amik ennél jóval keményebben drágultak. A havi drágulása lista élén például egy kiló citrom végzett, aminek az átlagára 19 (!) százalékkal volt drágább júniusban, mint májusban. De ugyancsak 10 százalék fölött drágult a tejes margarin és a vöröshagyma kilója is.
Nem sokkal maradt el azonban a 10 százaléktól a kései burgonya, a mirelit hasábburgonya, a fogrém és a kukorica konzerv sem. De igazából 8 százalékkal drágult a gyorsfagyasztott zöldborsó, a trappista sajt, a 2 fős szállás egy estére, egy 4 csillagos szállodában, illetve a fejes káposzta is.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


