Az energiapolitikát illetően a testület sürgeti az orosz fosszilis tüzelőanyagoktól való függőség csökkentését.

Eltűnhet a polcokról a magyar csirkemellfilé: drámai folyamatok összhatása hozta el a krízist
Egyes élelmiszer-áruházakban már csak szlovák csirkemellet lehet kapni – írta meg a G7 gazdasági portál. Bárány László, Magyar Broilerszövetség elnöke, a Master Good Kft tulajdonosa árulta elaz InfoRádiónak, hogy a hatósági ár és a hőség miatt a magyar termelők nem tudják fedezni a keresletet.
A Tesco egyik legnagyobb beszállítójaként a Master Good Kft.-nél is érzékelik azt a keresletnövekedést, amit többek között a mellfilé árstopja okoz. Nekik körülbelül 25-30 százalékkal növekedett a belkereskedelmi igényük, annak viszont, hogy az említett áruházlánc miért nem tudja kielégíteni a megemelkedett igényt magyar beszállítóktól, több oka is van. Fontos faktor szerinte az elmúlt hetek időjárása miatt a csirkeistállókban is nagyon megemelkedett a hőmérséklet, ami hatással van az állatok növekedésére, és így 10-12 százalékkal kisebb élőtömegű csirkéket kénytelenek vágni.
A Magyar Broilerszövetség elnökének szavai szerint a megemelkedett energiaköltségek, valamint a madárinfluenza telepítési korlátozásai alakították ki azt a helyzetet március–áprilisban, hogy legalább 15 százalékkal kevesebb csibét sikerült letelepíteni. Ez nemcsak Magyarországon, hanem egész Európában jellemző, a hiány pedig hatással volt az árakra is.
Bárány László úgy véli, nem egy tényleges hiányról van szó, hanem átmenti, országrészek, vásárlókörzetek között változó jelenségről. Ugyanakkor arra is felhívta a figyelmet, hogy ha valamire erős a kereslet, ahhoz a kínálati oldal előbb-utóbb felzárkózik, ami a csirkehús esetében két-három hónap alatt lehetséges.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


