Az emelkedő árak miatt a svájci vásárlók egyre inkább a nagyobb szupermarketeket vagy a határon túli vásárlást választják.

Egyre több terméken bukkanhat fel ilyen jelzés: kevesen ismerik, pedig megkönnyíti a vásárlást
A fogyasztói társadalomban egyre többen választják a környezettudatos életmódot, egyre gyakrabban hoznak ennek megfelelő döntéseket, mindez azt eredményezi, hogy növekszik a kereslet a környezettudatos termékek, szolgáltatások iránt - hangsúlyozta Keszthelyi Nikoletta, a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) környezetvédelemért felelős helyettes államtitkára kedden a magyar és az európai ökocímke tanúsítványok átadási ünnepségén, Budapesten a Herman Ottó Intézetben.
A tanúsítványt olyan vállalkozások nyerhetik el, amelyek teljesítik a szigorú környezetvédelmi előírásokat. A magyar ökocímkét, a Környezetbarát Termék védjegy használatára jogosító tanúsítványt az esztergomi takarító vállalkozás, a Granpol Kft., az európai uniós ökocímke minősítést a papíriparban Európa-szerte vezető szerepet betöltő olasz Lucart-csoport magyarországi leányvállalata, a Lucart Kft. kapta.
Az ünnepségen Keszthelyi Nikoletta kiemelte, a termékét vagy szolgáltatását a követelményrendszernek megfeleltető gyártó, szolgáltató a fogyasztói számára a címke használatával egyértelművé teszi elkötelezettségét a környezetvédelem és a fenntarthatóság iránt. A helyettes államtitkár felhívta a figyelmet arra, hogy a kereskedelmi kommunikációban egyre gyakrabban jelennek meg zöldállítások, uniós felmérés szerint azonban ezek több mint 40 százaléka hamis, vagy megtévesztő.
Keszthelyi Nikoletta elmondta, az ökocímke bizonyítja azt is, hogy a minősített termék és szolgáltatás az átlagnál kevésbé terheli a környezetet, és ez az életútjára is igaz, a gyártástól a hulladékká válásig vagy újrahasznosításáig - húzta alá a helyettes államtitkár.
Keszthelyi Nikoletta szólt arról is, hogy a vállalkozások felismerték az ökotanúsítványban rejlő versenyelőnyt. Magyarországon is egyre több cég van, amely ténylegesen fenntartható és környezettudatos tevékenységet folytat, és ezt hitelesen be is kívánják mutatni. A helyettes államtitkár arra bíztatta a vállalkozásokat, hogy minél többen pályázzanak a tanúsítvány elnyerésére.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az ökocímke pályázatot lebonyolító Herman Ottó Intézet Nonprofit Kft. közleménye szerint a több mint 100 főt foglalkoztató Granpol Kft. a fenntartható fejlődésért és a környezetvédelemért elkötelezett esztergomi magyar takarítóvállalkozás, amely az ökocímkés előírásoknak megfelelően minősítetten környezetbarát takarítást végez az esztergomi bazilika, a Főszékesegyházi Kincstár, valamint a Prépost Gyűjteményi és Vagyonkezelő Központ számára.
A Lucart Kft. olasz családi vállalkozás, a papíriparban Európa-szerte vezető szerepet betöltő Lucart-csoport magyarországi leányvállalata Magyarországon elsőként nyerte el 2018-ban az uniós ökocímke minősítést egészségügyi- és háztartási papírtermékeire, majd 2020-ban a megújított feltételrendszernek is megfeleltette a Magyarországon előállított termékeit.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


