Ahogy beköszöntött a nyár és vele együtt a kánikula is, egyre többen keresik a felfrissülés lehetőségét a saját kertjükben.

Hatalmas veszteséget termel a kisboltosoknak az, hogy a nagykereskedelmi árakra nem vonatkozik az árstop. Egy vállalkozó tételesen felsorolta, melyik terméken mennyit bukik, és úgy számolt, havonta kb. 300 ezer forint veszteséggel jár, hogy a hatósági áras termékeket sokkal olcsóbban kell eladnia, mint amennyiért be tudja szerezni. Készletet viszont kötelező tartani a vonatkozó árucikkekből.
Komoly bajban vannak az árstop miatt a kisboltosok: mint egy Békés megyei üzlet vezetője a hvg.hu-nak elmondta, már a nagykerek is mennyiségi korlátozást vezettek be. Jelenleg a kristálycukorból naponta 20 kilót vehetnek, ami miatt az üzletben is szabtak mennyiségi korlátot.
Süveges László is emlékeztetett, hogy az árstop a beszerzési árakra nem vonatkozik, tehát a kereskedőknek emelkedhet a nagykerár, viszont ők csak a hatósági árakon értékesíthetik a vevőknek a termékeket - amikből a rendelet szerint kötelező készletet tartani. Így a sertéscomb az egyetlen, ami valamennyire nyereséges hatósági áron a vállalkozónak, mert 1499-ért adja és 1179 forintért veszi. De mint felsorolta: a Koronás kristálycukrot 290 forintért adja, a Diamant kristálycukrot pedig 270 forintért, de mindkettőt 569 forintért veszi, 1600 forintért árulja a csirkemellfilét, és 2050 forintért vásárolja a beszállítótól, a Tótkomlósi lisztet 219 forintért, a saját márkásat 179 forintért kínálja, és mindkettőt 349 forintért veszi,
legtöbbet az étolajon bukik, mert azt 699 forintér kell eladni, ám 1699-ért veszi a nagykerben,
az UHT tejet 299 forintért árulja, és 367 forintért vásárolja, a csirke far-hátat pedig 260-ért adja, és 294-ért szerzi be. Utóbbi kapcsán a vállalkozó elmondta, hogy megnőtt iránta a kereslet, mert a kutyaeledelek is egyre drágulnak. Összességében úgy számolt, hogy nekik havonta kb. 300 ezer forint veszteséget okoz az árstop, ami nagyjából egy dolgozó bére.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


