Ez egy stabilan bővülő szelete a hazai turizmusnak, amely a természetközeli, pénztárcabarát nyaralás iránti növekvő igényre épít.

Furcsa korlátozást vezetett be az étolajvásárlásra a Lidl Németországban: ez hamar visszaütött
A németországi Lidl-szupermarketlánc azon kísérletezik, hogy a rendelkezésre álló étolaj készletet a lehető legegyenletesebben ossza szét a vásárlói között. Annak érdekében, hogy minden család csak két üveg olajat vegyen, a cég egyik németországi üzletében korhatárt vezetett be: a napraforgóolajat csak a tizennyolc év felettieknek árulják.
Az orosz-ukrán háború kitörése óta alig van napraforgóolaj a német szupermarketekben, a Schleswig-Holstein tartományában található Lidl-üzletekben például már csak a felnőtt vásárlók vehetnek étolajat – írja a VG a Merkur híradása alapján. A német hírportál szerint már nem újdonság, ha a szupermarketekben üres polcokkal találkozik az ember, először a vécépapír, majd a gyorstesztek hiánya volt jelen az országban a koronavírus-járvány idején, ma már a háborús konfliktus miatt a napraforgóolaj lett az új hiánycikk, mivel Ukrajna a világ egyik legnagyobb előállítója az étolajnak.
A Schleswig-Holstein tartományban található norderstedti Lidl intézkedése, miszerint 18 év alattiak nem vehetnek étolajat, nagy felháborodást váltott ki a közösségi oldalakon, az áruházlánc ezután hatályon kívül helyezte intézkedését. A Lidl a vásárlók elnézését és megértését kérte.
Magyarországon is egyre több helyről hallani, főleg kisebb vidéki településekről, hogy a boltjaikban időszakosan nem kapni lisztet, cukrot vagy napraforgó olajat. A magyar boltokban az árstoppal érintett termékek hiánya nem rendszerszintű, de mint azt a Pénzcentrum kiderítette, valóban előfordulhat egyes esetekben, hogy adott áruház nem rendelkezik a megfelelő készletekkel. Pánikra azonban semmi ok!
Egy-egy áruházban egyedi, időszakos, gyorsan pótolható hiány előfordulhat, amikor egy gyártó nem tud ütemesen, szerződés szerint szállítani, általában rajta kívül álló ok miatt (például nem kap meg időben megfelelő mennyiségű alapanyagot, csomagolóanyagot, vagy eszközalkatrészt). Ezek nem rendszerszintű, hanem eseti problémák
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
- hívta fel korábban lapunk figyelmét Vámos György, az OKSZ főtitkára.
Tehát nincs ok pánikra, még akkor sem, ha egy kisebb-nagyobb település boltjának polcain esetleg egyszer-egyszer ki is ürül a liszt, a cukor vagy éppen a napraforgó étolaj. Az árstoppal egyidejűleg bevezetett készletezési kötelezettség, illetve a boltok által használt saját, mennyiségi vásárlási korlátozás éppen azt a célt szolgálja, hogy soha nem ürülhessenek ki hirtelen az üzletek polcai olyan mértékben, hogy a magyar vásárlók huzamosabb ideig ne tudjanak hozzájutni az olcsóbb áron tartott (árstopos), alapvető élelmiszerekhez.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


