A Lidl legújabb slágerterméke, egy többfunkciós kárpittisztító gyorsan felkeltette a vásárlók figyelmét.

Egyre népszerűbbek a vásárlók körében az előre csomagolt húsok, ugyanakkor még mindig meglepően sok a tévhit ezekkel a termékekkel kapcsolatban. A Pénzcentrum most mutatja, mit érdemes tudni az ilyen élelmiszerekről, megnéztük, hogy működik a forgalmazásuk a Lidlnél, és Széll Tamástól is kaptunk néhány tippet a felhasználásra.
A hivatalos statisztikai adatok szerint Magyarországon átlagosan 72,5 kilogramm húst fogyasztunk évente. A Központi Statisztikai Hivatal szerint elsősorban a baromfihús (35,5 kg/év) és a sertéshús (29 kg/év) népszerű a magyarok körében.
Csomagolt húsok: van különbség
Egyre többen választják az előre csomagolt húsokat is – ezek a csomagolások praktikusak, könnyen kezelhetők és tárolhatóak, ráadásul a vásárló jobban szemügyre tudja venni a terméket, könnyebben tud választani.
Az ilyen húsokat jellemzően védőgázas vagy vákuumos csomagolással forgalmazzák.
A védőgáz egy speciális gázkeverék: ettől egyáltalán nem kell megijedni, bevett és kiválóan működő tárolási/csomagolási mód az élelmiszeriparban. A gázkeverék valójában nem tartalmaz mást, mint a levegőben található természetes, szagtalan és íztelen összetevőket, egy módosított arányú összetételben, jellemzően
- szén-dioxidot (erre a kórokozók elszaporodásának megakadályozásához van szükség);
- nitrogént (melyet a csomagolás oxigéntartalmának csökkentésére használják, így akadályozzák meg az oxidálódást);
- vagy oxigént (amivel a húsok megőrizhetik friss, vöröses színüket).
A speciális csomagolásnak köszönhetően a termékek gyorsan a boltokba kerülnek, hosszabb ideig megőrzik frissességüket és eltarthatók (ezt egyébként pontosan jelzi a csomagolás). A védőgáz ugyanakkor jelentősen hozzájárul a higiéniához, mivel gátolja a csíraképződést, viszont nem befolyásolja kedvezőtlenül a hús zamatát, és nem jelent egészségügyi kockázatot. Ezt egyébként pontosan azzal érik el, hogy a levegőben lévő természetes gázok/összetevők arányát módosítják, ezért nem indul el a csíraképződést, mivel a létrejött közeg kedvezőtlen.
A minőség megőrzési/fogyaszthatósági időn belül a védőgázas csomagolás okozhat némi idegen szagot a termék kicsomagolását követően, de ez kis idő után megszűnik, mivel gyorsan átszellőzik a termék.
A vákuumos csomagolás másképp működik. A vákuumcsomagolás esetében a hús közvetlen környezetéből eltávolítják az „atmoszférát”. Míg a védőgázas csomagolásnál a megváltoztatott mennyiségű természetes gázok/összetevők gátolják a csíraképződést, ennél a csomagolástípusnál ezek teljes hiánya biztosítja azt.
Frissebb, mint gondolnánk
Az egyik gyakori ellenérv az előre csomagolt húsokkal szemben, hogy kevésbé frissek, mint azok, amiket a hentespultban vásárolhatunk. Ez egyáltalán nem állja meg a helyét: a Lidl a Pénzcentrum megkeresésére arról tájékoztatott, hogy beszállítóik naponta friss húst szállítanak logisztikai raktáraikba.
Onnan kerül az áru aznap délután vagy másnap reggel üzleteikbe - így minden nap friss húst kínálnak, mivel rövid és hatékony munkafolyamatokkal dolgoznak, a vágástól az értékesítésig.
A Lidlnél baromfi esetében ez a folyamat csak 48 órát vesz igénybe, így valóban nevezhető „frissen vágottnak“ a termék. Ráadásul független akkreditált intézetek rendszeresen vizsgálják a nyershús-termékeket,hogy élelmiszer-biztonság szempontjából minden feltételnek megfeleljenek..
Mit mond a séf?
Széll Tamás, Michelin-csillagos séf szerint érdemes szellőztetni a dobozból kivett húst: ezeknél a termékeknél is elmondható, hogy nem szabad a hűtőből kivéve, azonnal felhasználni őket, hanem egy tányéron hagyjuk „konyhahőmérsékleten” szellőzni 20-60 percig.

Széll Tamás nem javasolja, hogy mossuk a halat vagy a húst: így azonnal vizet szívna magába, a vizes felületet pedig nem lehet jól pirítani.
A dobozok alján található nedvszívó szivacstól/fóliától sem kell tartani: ennek a funkciója, hogy magába szívja a hús levét. Fontos tudni, hogy ez a folyadék nem vér.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
Portfolio Gen Z Fest 2025


