Négy földrajzi csoportba osztották a 144 csapatot, amelyben még nincsenek is benne az első két osztály együttesei. A párharcokat augusztus első hétvégéjén rendezik.

Több mint 4 500 szavazat után kijelenthető, a Pénzcentrum olvasói túlnyomó részt a Lidl-ben vásárolnak rendszeresen. Ehhez képest jóval szerényebb azok aránya, akik rendszeres bevásárlásaikat inkább az Aldiban végzik. Utóbbi diszkontláncnak viszont szerencséje, hogy láthatóan sokan vannak azok, akik vélhetően mind a két diszkontot többre értékelik rendszeres bevásárlás szempontjából, mint az ország többi boltját.
Alig több mint egy hete számoltunk be arról a Pénzcentrumon, hogy élesedik a harc az Aldi és a Lidl között. Ez a verseny ráadásul az egész világ igen kiélezette, amíg a lengyeleknél, franciáknál, olaszoknál a Lidl a favorit, addig az ausztrálok, britek, amerikaiak az Aldit részesítik előnyben. De mi a helyzet Magyarországon? Ennek jártunk most utána egy friss olvasói szavazással.
Diszkontháború
Ha történetileg nézzük, akkor a két német tulajdonú diszkontlánc a 2000-es években kezdte meg hódító útját Magyarországon. Azóta pedig rengeteg vásárló kedvencé váltak. Elég például, ha csak arra gondolunk, hogy a legutolsó hivatalos adatok szerint a Lidl forgalomban már a Tescót is lenyomta 2020-ban. Ekkor a diszkontlánc 667 milliárd nettó árbevételnél tartott, és 2019-hez képest 21 százalékot nőtt. Ettől akkor az Aldi még bőven elmaradt a maga 292 milliárdos nettó árbevételével, viszont a növekedése majdnem akkora (19 százalékos) volt, mint a Lidl-é.
A diszkontokról érdemes tudni, hogy az Aldi két német, családi tulajdonú kereskedelmi vállalat közösen használt márkája, melynek világszerte több mint 10 ezer áruháza van közel 20 országban. A boltlánc Magyarországon 2008 óta van jelen, jelenleg 152 üzlettel. A Lidl már négy évvel korábban, 2004-ben nyitotta meg első logisztikai központját Magyarországon, azóta pedig hazánkban 191 áruházzal van jelen, külföldön pedig 31 országban 11 550 áruházzal és több mint 200 logisztikai központtal rendelkezik.
Hol vásárolunk rendszeresen?
A korábbi gazdasági összehasonlítás, és világ szinten is kibontakozó verseny okán kíváncsiak voltunk arra, a Pénzcentrum olvasói hol vásárolnak mostanában rendszeresen. Legfrissebb felmérésünkben csupán a két kakaskodó német diszkontláncot szondáztattuk, hogy kiderüljön, melyikbe járnak az olvasóink rendszeresen.
Aldi vs. Lidl
Ahogy a Pénzcentrum friss adataiból látszik, a Lidl utcahosszal elhúzott olvasóink körében az Alditól, ami a rendszeres vásárlásokat jelenti. A több mint 4 500 szavazat 71 százalékát kapta ugyanis a Lidl, szemben a rendszeres Aldi vásárlások 7,3 százalékával. Olvasóink közül tehát majd 10-szer annyian járnak rendszeresen a Lidl-be, mint az Aldiba.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ehhez a mértékhez képest valamivel kedvezőbb adat az Aldira nézve, hogy a szavazatok 19,1 százalékát az a válasz kapta, mi szerinte, mindkettőben rendszeresen vásárolnak az olvasók. Ehhez képest meglepően alacsonyan, mindössze a válaszadók 2,6 százaléka vallotta azt, hogy egyik üzletben sem vásárol rendszeresen. Ez pedig összességében azt is jelenti, hogy a több mint 4 500 szavazóból kb. 97 százaléknyian vagy a Lidl-ben, vagy az Alidan, vagy mindkettőben rendszeresen vásárolnak.
Az adatok értelmezésekor érdemes persze szem előtt tartani, hogy a rendszer vásárlást komolyan befolyásolhatja az is, hogy az adott lakótereletek környékén fizikálisan mennyi bolt elérhető. Ahogy korábban írtuk, a Lidl-nek jelenleg 191 boltja van Magyarországon, míg az Aldinak 39-el kevesebb, 152. Ezek alapján érdemes megnézni, hogy az összes szavazat miként oszlik meg a boltok arányában:
- egy Lidl üzletre a Pénzcentrum szavazóiból (A Lidlbe járok) 17,3 jut,
- egy Aldi üzletre a Pénzcentrum szavazóiból (Az Aldiba járok) 2,25 jut,
- egy Aldi és egy Lidl üzletre a Pénzcentrumon szavazóiból (Mindkettőben rendszeresen vásárolok) 2,6 jut.
Mindez azt jelenti a boltok szintjén, hogy a "mindkettőben rendszeres vásárlók" bőven felhúzzák az Aldisokat a Lidl mellé, ha ugyanis az ő számukat hozzácsapjuk a csak itt vagy csak ott vásárlók számához, akkor a korábban, szavaztok alapján majd 10-szeres különbség alig 4-szeresre csökken. Ez is jól mutatja, mennyit számít az, hogy mely lánc, hány üzlettel van jelen egy térségben.

Fellélegezhetnek a magyarok a boltok kasszáinál: nagyon jó hírt kaptak, a tej- és tojásárakat érinti
Megállapítható, hogy az ellátási láncban a jövedelmi viszonyok a termelői és a feldolgozói szint felé tolódtak el
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Milliárdos biznisz a háttérben: a göngyölegtisztítás lehet a magyar beszállítók aduja
Pirint Tamást, a Logicon Invest ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Újabb okosórás fizetést vezet be a Gránit Bank (x)
A Garmin és a Xiaomi okosórákon is érintésmentesen fizethetnek a napokban élesített fejlesztés révén a Gránit Bank ügyfelei. A bank az innovációval tovább bővítette a gyors és kényelmes fizetési megoldásainak körét.


