A régiós országok közül Lengyelország 3,7, Bulgária és Horvátország egyaránt 3,1 százalékos éves növekedést ért el.

Nagy-Britanniában napraforgóolaj-hiány miatt más összetevő után kell nézniük a brit chips-gyártóknak. Az orosz-ukrán háború miatt nem számíthatnak egy ideig utánpótlásra az alapanyagból, ez pedig a kedvelt rágcsálnivaló ízére is kihatással lesz. Nem csak a chipsek, a müzliszeletek íze is változhat.
Ukrajna és Oroszország szállítja a világ napraforgóolaj-mennyiségének 80 százalékát, a háború pedig komoly hatást gyakorol az utánpótlásra ezen a téren is írja az Infostart a Sky News cikke alapján. Kim Matthews, a legnagyobb brit napraforgóolaj-forgalmazó cég, az Edible Oils kereskedelmi igazgatója szerint a hiány több mint egy évig is eltarthat ebből a legnagyobb mennyiségben használt olajfajtából. Így egyes termékek, többek között a chips- és müzliszeletgyártók kénytelenek voltak a napraforgóolajat finomított repceolajjal helyettesíteni.
Ezt nem feltétlenül tüntetik fel a címkéken, viszont érdemes ebben az időszakban a címke szerint napraforgóolajat tartalmazó termékeket úgy kezelni, mintha a repceolaj is fel lenne tüntetve az összetevők sorában. A repceolaj mint allergén rizikója alacsony. Napraforgóolajat a kenyér, a kekszek és a majonéz készítésekor is felhasználnak, így a változások ezeket a termékeket is érinthetik.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


