A magyar utazók továbbra is a mediterrán úti célokat választják, ide kiugróan megnőtt az egyéni utazók száma.

Megrohanták az ukrajnai menekültek a boltokat a magyar határ mentén: ezt veszi most mindeki
Jelentősen megemelkedett az értékesítési forgalom a napi fogyasztási cikkeket, friss vagy tartós élelmiszereket, higiéniai termékeket kínáló üzletekben, immár az egész országban. Folyamatosan érkeznek egyrészt az ukrán ajkú vásárlók, másrészt az adománygyűjtő honfitársak és szervezetek – mondta az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára. Vámos György kifejtette, hogy Szabolcs-Szatmár-Bereg, Borsod-Abaúj-Zemplén és Hajdú-Bihar megyében, a határ menti, kisebb településeken már a menekültek megindulását követően érezhetően megugrott a vásárlások volumene.
"Mostanra az egész országban, a kisebb településeken is, de különösen a nagyobb városokban jelentős a bolti forgalomnövekedés, amit egyértelműen a háborús helyzet idézett elő" – mondta el a főtitkár a Magyar Nemzetnek. Mint mondta, jelentős az Ukrajnából érkezett vásárlók aránya, akik jellemzően nők, gyermekekkel és háziállatokkal érkező családanyák, nagyszülők, idősebb polgárok – ők mielőbb szerettek volna átjutni a biztonságos magyar oldalra, nem vesztegették az időt.
Vámos György szerint a boltokban megfigyelhető az ország összefogása, mivel a legtöbben a kiskereskedelmi egységekben szerzik be a menekülteknek szánt adományokat. "Konkrét számokat vagy terméklistát egyelőre nehéz mondani a napok óta fokozódó forgalomnövekedésről, de a segélyezésre szánt árucikkek köre igen széles" – fűzte hozzá.
Szavai szerint első körben a friss, azonnal elfogyasztható élelmiszerek, készételek forgalma nőtt meg, de napok óta hatalmas mennyiségben fogynak a pékáruk, csomagolt felvágottak, édességek, gyümölcslevek, ásványvizek, amelyek útközben vagy egy-két napig még megfelelő, könnyű ellátást jelenthetnek – például amíg az érintettek az utazási szándékuk szerint eljutnak a következő állomásra vagy amíg el tudnak helyezkedni a befogadó szálláshelyeken. Ugyanígy jelentősek az eladások tartós élelmiszerből és higiéniai-egészségügyi termékekből.
Rengeteg gyermek érkezett, ezért sok pelenka, kéztörlő, hintőpor, fürdető fogy. A járványügyi védekezéshez szükséges eszközök, maszkok, kézfertőtlenítők, kézmosók is nagy mennyiségben kerülnek a menekültekhez
– jelezte a főtitkár, kiemelve, hogy az üzletekben a karitatív céllal érkezett vásárlók aránya is számottevő, ma már nem csak a határon mentén, ahol ugyanakkor a leginkább koncentrált az értékesítés.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
"Hogy ne kelljen nagyon messziről szállítani, jellemző, hogy a segíteni érkező országos vagy megyei karitatív szervezetek, intézmények, egyházak, mindenfajta támogató, segélyező egyesület, illetve a helyi önkormányzatok is főként a határ közeli üzletekben vásárolják meg az adományozott termékeket" – fogalmazott, hangsúlyozva, a hét legnagyobb élelmiszer-kereskedelmi cég – az Auchan, az Aldi, a Lidl, a Spar, a Tesco, a Metro és a Penny – közvetlenül is kiveszi a részét a karitatív munkából.
A megnövekedett forgalom várhatóan kitart az elkövetkező időkben. Azt látjuk, hogy az országban minden korábbinál szélesebb az összefogás, a szervezeteken túl rengeteg magánszemély is segít, hogy valamilyen módon támogassa az otthonukat elhagyni kényszerülő embereket
– jegyezte meg Vámos György.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


