Jelentős esőzések várhatók Magyarországon a következő napokban, helyenként kiemelkedő csapadékmennyiséggel

A termelők állítólag az önköltség alatti árakon kényszerülnek eladni a megtermelt étkezési tojásokat.
A magyar tojástermelő és tojáscsomagoló vállalkozások kérik a hazai piacon érdekelt forgalmazókat és kereskedőket, hogy vállaljanak szerepet a magyar tojástermelés fenntartásában. Az állattartóknak az M-es méretű dobozolt étkezési tojásokért ma legalább 40 forint körüli darabonkénti árat kellene kapniuk ahhoz, hogy jelentősen megnövekedett költségeik megtérüljenek és termelési tevékenységeik ne legyenek veszteségesek - áll a Baromfi Termék Tanács közleményében.
Komoly gondot okoz a hazai tojástermelő és tojáscsomagoló vállalkozásoknak, hogy csaknem egy éve önköltség alatti árakon kényszerülnek eladni a megtermelt étkezési tojásokat az Európai Unióban kialakult túlkínálat miatt – hangsúlyozza a Magyar Tojóhibrid-tenyésztők és Tojástermelők Szövetsége. Az utóbbi időszakban megugró takarmány-, energia-, gáz- és munkaerő-költségek tovább élezték a helyzetet, így ma a hazai tojáspiaci szereplők nagy részének darabonként 3-5 forintos veszteséget kell elkönyvelnie.
Ágazati számítások szerint a vállalkozásoknak most a legolcsóbb technológiával előállított M-es méretű, tízes dobozolású étkezési tojásokért is legalább 40 forint körüli darabonkénti árat kellene kapniuk ahhoz, hogy költségeik megtérüljenek és termelésükkel némi nyereségre tehessenek szert. Ezért az állattartók kérik a forgalmazókat és a kereskedőket, hogy áraikkal ismerjék el jelentős költségnövekedéseiket és járuljanak hozzá a magyar tojásszektor életben tartásához.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.


