10-ből 8 magyar fogyaszt boltban kapható gyorsfagyasztott, panírozott húsokat, de nem mindegy hogy készítjük el őket.
Nem létező tudósok ajánlásával hirdette termékeit a csaló cég: 40 milliós bírságot kaptak a nyakukba
40 milliós bírságot szabott ki egy panamai vállalkozásra a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), amiért nem igazolta megfelelően, hogy eleget tett a versenyhatóság korábbi határozatának.
A nemzeti versenyhatóság 2020 augusztusában szabott ki 800 millió forintos bírságot a Panamában bejegyzett Direct Group S.A.-ra, amiért különféle egészségügyi „csodaszereket” (pl. hallókészüléket, mágneses talpbetétet) és engedély nélküli gyógyszereket reklámozott több magyar napilapban. A burkolt hirdetések többek között nem létező tudósok és kutatók ajánlásával, hamis tanúsítványokkal, illetve fiktív fogyasztói véleményekkel népszerűsítették a termékeket, emellett valótlan árkedvezményeket ígértek.
A GVH a külföldi cégre kirótt, jelentős versenyfelügyeleti bírság mellett arra kötelezte a jogsértő hirdetések hazai közzétevőjét, hogy előzze meg a hasonló reklámok jövőbeli megjelenését. A kiadó így többek között felbontotta a Direct Group és az egyéb kapcsolódó vállalkozások szerződéseit és megszüntette hirdetéseiket. A hatóság egyúttal eltiltotta a panamai céget is a jogsértő reklámgyakorlat folytatásától, bármely csatornán és eszközön. A kötelezés teljesítését ellenőrző, most zárult utóvizsgálat feltárta, hogy a panamai vállalkozás – annak ellenére, hogy a kérdéses reklámok már nem elérhetőek és újabbak sem észlelhetőek –
nem tett eleget a GVH által előírt, a jogsértés felszámolására vonatkozó igazolási kötelezettségének, így nem igazolta, hogy a kifogásolt jogsértő gyakorlatokkal mikor és hogyan hagyott fel. A mulasztás miatt a hatóság Versenytanácsa 40 millió Ft-os bírságot szabott ki a cégre.
Annak érdekében, hogy határozatainak végrehajtása minden esetben eredményes legyen, a versenyhatóság kötelezheti a jogsértő hirdetések közzétételéért felelős cégeket (ahogy a Direct Group ügyében), bizonyos feltételekkel pedig kivételesen akár az eljárásban egyébként nem érintett közreműködőket (pl. médiafelület-tulajdonosokat) is a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok megszüntetésére. A Versenyhivatal ezáltal akkor is képes érvényt szerezni határozatainak, amikor azok elsődleges kötelezettje nem működik együtt a hatóságokkal (pl. az eljárás során nem érhető el, egzotikus országban van a székhelye, esetleg a megszűnés, csődeljárás, felszámolás útjára lépett). A magyar fogyasztók így ilyen esetekben is védettek a jogsértőnek minősülő kereskedelmi gyakorlatok folytatásától.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.