10-ből 8 magyar fogyaszt boltban kapható gyorsfagyasztott, panírozott húsokat, de nem mindegy hogy készítjük el őket.
Sokan tartottak attól, amikor bejelentették az árstopot, hogy az érintett termékek esetében el fogják árasztani a közértek és supermarketek polcait az importáruk. De vajon mennyire váltak be ezek a borús jóslatok, és pontosan hol, mit és mennyiért tudunk beszerezni?
A kormány január közepén rendelte el a finomliszt, a 2,8 százalékos UHT tej, a kristálycukor, a sertéscomb, az étolaj, valamint a csirkemell és -far-hát esetében, hogy az üzleteknek Az árstopot bevezetésekor számos kritika érte, amiknek hosszú sorbán csak az egyik volt az, hogy a mesterségesen alacsonyan tartott árak miatt az áruházláncok inkább az olcsóbb, külföldről behozott termékekkel fogják feltölteni a polcaikat. A hvg.hu annak járt utána, hogy a kormány által megnevezett hat alapélelmiszert a legnagyobb üzletek mennyiért adják el és nem utolsó sorban honnan szerzik be.
A felmérésükből egyértelműen kiderült, hogy a jóslat nem igazolódott be, bár tény, hogy nem minden termék magyar, ami el van látva az árstopot jelző matricával.
A tej esetében kiderült, hogy minden esetben egyértelműen magyar termékről beszélünk, ezzel szemben a másik 5 alapvető élelmiszer esetében már más a helyzet. Bár egyértelműen magyar a liszt a CBA-ban és a Lidlben és szlovák az Aldiban a többi vizsgált boltban, mint a Penny, a Spar, az Auchan és a Tesco nem derült ki egyértelműen az áru származási helye. Hasonló a helyzet a kristálycukor esetében is: míg az kiderült, hogy a CBA-ban és Spar-ban kapható cukor csomagolásán kaposvári cukorcsomagoló és forgalmazó cég jelzése látható, de ez nem feltétlen jelenti, hogy hazai gyártás lenne. A húsoknál a húspultokban a legtöbb esetben kint volt a magyar zászló, míg az étolaj esetében nem mindig derült ki egyértelműen, hogy hazai vagy importáruról beszélünk
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.