Bár májusban lépett életbe a háztartási cikkekre kivetett árrésstop, ennek hatása lényegesen kisebb, mint az élelmiszerekre vonatkozó korlátozásé.

Nagy változás az üzletekben: ezt minden magyar vásárlónak tudnia kell, ha ruhát vagy olcsó műszaki cikket vesz
A 10 ezer forintnál olcsóbb műszaki cikkeket - mondjuk egyszerűbb kávéfőző, vízforraló -, valamint a ruhákat és cipőket vásárlók az eddiginél nagyobb “biztonságban” vannak januártól.
Most “ünnepelte” 1 éves szülinapját az új jótállási rendszer Magyarországon, amelynek keretében sávosan lettek meghatározva a kötelező időszakok. Ahogy a Tudatos Vásárlók Egyesülete már többször is beszámolt, 2021 januárjától a 250 ezer forintnál drágább termékeknél minimum 3 éves, a 100-249 ezer forintosaknál legalább 2 éves jótállást kell vállalnia az eladónak, üzletnek, boltnak. Az olcsóbbaknál pedig 1 év ugyanez.
Az előbb említett jótállási rendszer tavalyi életbe lépése után 2022-ben is érkeztek új szabályok, amelyek a legalacsonyabb árkategóriát, valamint a ruhákat és cipőket érintik. Az újdonság az, ha a vásárló minőségi kifogással él, azaz úgy véli, nem jó az adott termék, akkor az eladónak 12 hónapig kell felelősséget vállalnia, szemben a 2022 előtt érvényben lévő 6 hónapos intervallummal.
Ez a gyakorlatban a következőt jelenti: 1 évig kell vélelmezni, hogy a vásárló által felfedezett hiba már az eladáskor fennállt.
Az eladónak 1 évig kell azt bizonyítania, ha ezzel nem ért egyet, ezáltal nem szeretné javítani vagy cserélni a terméket. Tehát a vásárlók lényegében “időt” kaptak az új szabályozás révén. És jöjjön a legfontosabb, mely termékekre vonatkozik az új szabály: azokra, amelyek nem tartoznak a kötelező - a cikk elején említett sávos - jótállási rendszerbe. Vagyis például a sok reklamálás alapjául szolgáló cipők, ruhák, továbbá a 10 ezer forintnál olcsóbb elektronikai, műszaki termékek.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.


