November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Közel kétharmada a magyaroknak még soha nem vitt vissza ajándékba kapott terméket, mert nem tetszett neki vagy nem tudta használni. A csalódottak pedig sokszor inkább keresnek valakit, akinek tovább adhatnák az ajándékot – derült ki a MediaMarkt megbízásából végzett friss reprezentatív kutatásból. Holott a termékvisszavétellel kapcsolatban a legtöbbeknek pozitív tapasztalata van: a válaszadók harmada vallotta azt, hogy minden gördülékenyen ment a folyamat során. A műszaki áruház szakértői rámutatnak: a MediaMarkt a háromnapos törvényi kötelezettségén túl egészen január 31-ig minden áruházában visszavesz termékeket, viszont a vásárlást igazoló bizonylatot be kell mutatni, a csomagolásnak pedig bontatlannak kell lennie.
A magyarok 61 százaléka még soha nem vitt vissza olyan ajándékot, amely nem tetszett neki, vagy amelyet valamilyen okból nem tudott használni. Nem sokan vannak, akik valamilyen rendszerességgel élnek ezzel a lehetőséggel: mindössze 2 százalék vallotta azt, hogy minden évben visszavisz valamit a kereskedőhöz, 15 százalék esetében pedig néhány évente fordul elő ilyesmi. Szép számmal vannak továbbá azok (15 százalék), akik inkább tovább ajándékozzák, ha nem tetszik nekik az ajándék – derült ki a Pulzus kutatócég által a MediaMarkt megbízásából végzett friss felmérésből.
A kutatásból kiderült továbbá, hogy a visszavétel lehetőségével inkább a férfiak élnek, a nők nagyobb részben vallották azt, hogy soha nem volt erre példa, továbbá az ő körükben nagyobb a tovább ajándékozás aránya is.
A tapasztalatok ugyanakkor azt mutatják, hogy a visszavételtől senkinek sem szükséges tartania: a folyamat során tapasztalt nehézségekkel kapcsolatos kérdésre a legtöbben (34 százalék) úgy válaszoltak, hogy minden gördülékeny és problémamentes volt.
Ami a kihívásokat illeti, a válaszadók nagyjából ötödével fordult elő, hogy nem volt meg a bizonylat (23 százalék), nem volt bontatlan a csomagolás (18 százalék), vagy kicsúsztak a határidőből (16 százalék); a válaszadók harmada (33 százalék) pedig inkább a termék ellenértékének örült volna (33 százalék).
Mindenkivel előfordulhat, hogy olyan ajándékot kap, ami valamilyen okból nem megfelelő neki, mi pedig szeretnénk a vásárlóinkat a lehető legnagyobb mértékben támogatni a legjobb megoldás megtalálásában. Így bár a törvényi kötelezettségünk értelmében egyes esetekben csupán a vásárlást követő három napon belül kellene visszavennünk a terméket, mi ezt a lehetőséget több mint egy teljes hónapon át, január végéig biztosítjuk
– jegyezte meg a kutatási adatok kapcsán Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezetője. Hozzátette: erre országszerte mind a 32 áruházukban lehetőség van, így a vásárlók időnyomás és nagyobb nehézségek nélkül tudják visszavinni a terméket.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A decemberben vásárolt termékek visszavételére 2022. január 31-ig minden vásárlónak lehetősége van, amennyiben a termék csomagolása bontatlan, és megvan a vásárlást igazoló bizonylat. A termék ára levásárolható vagy ajándékkártyára tölthető. Az online vásárlások esetén pedig törvény szerint mindenkit megillet a 14 napos elállási jog.
Ha ajándékozóként el akarjuk kerülni a kellemetlen meglepetést, megfelelő megoldás lehet az ajándékkártya, amelynek összegét az ajándékozó olyan termék megvásárlására fordíthatja, amelyre szüksége van. De komoly segítséget nyújthatnak a megfelelő termék kiválasztásában az áruházi szaktanácsadóink is, vásárlás előtt velük mindenképpen érdemes konzultálni
– tette hozzá Szilágyi Gábor, megjegyezve: az ajándékkártyák nagyon népszerűek a MediaMarkt-vásárlók körében, a két ünnep között a legtöbben nem is a visszavétel, mint inkább az ajándékkártya beváltásának lehetősége miatt keresik fel az áruházakat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.