A Magyar Posta közleménye szerint azok számára, akik meghatalmazott útján veszik át postai küldeményeiket, időszerűvé vált a meghatalmazások megújítása.

A tavalyi fordulat után az idén is nyeregben maradtak a kártyás vásárlások. Egy hazai nagybanknál a harmadik negyedévben 26 százalékkal többször fizettek kártyával, mint egy évvel korábban, a tranzakciók összege 28 százalékkal, az ATM-es készpénzfelvételek összege viszont mindössze 10 százalékkal nőtt. A teljes magyar piacra vonatkozó adatokból az látszik, hogy a kártyás vásárlások idén is megtartották fölényüket a készpénzfelvételekkel szemben: előbbiekre 4800 milliárdos forgalom jutott, míg az utóbbiakra 3943 milliárd.
A kártyás vásárlások térnyerését segítik az okostelefonos fizetési megoldások, idén havonta már több mint 1,6 millió alkalommal fizettek a telefonjukkal a K&H ügyfelei, alkalmanként átlagosan több mint 11 ezer forintot. Továbbra is tartják az előnyüket a kártyás fizetések az ATM-es készpénzfelvételekkel szemben, ezzel újabb lépést tettek a magyarok a készpénzmentesebb gazdaságért - derül ki a pénzintézet hivatalos jegybanki és saját adatokon alapuló összeállításából.
Az első félévben a magyarországi kibocsátású kártyákhoz köthető forgalom megközelítette a 4800 milliárd forintot, szemben a készpénzfelvételek 3943 milliárd forintos összegével.
Először a múlt évben fordult elő, hogy a kártyás vásárlási forgalom meghaladta a készpénzfelvételekét, az idei adatok szerint továbbra is fölényben vannak a vásárlások. A kártyás fizetések térnyerését mutatják a hosszabb távú, teljes évekre vonatkozó adatok is. Az online kasszák adatai szerint 2015 és 2020 között 8,7 százalékról 22,4 százalékra nőtt a kártyás vásárlások aránya, ezzel párhuzamosan a készpénzes fizetéseké 90 százalékról 77 százalékra csökkent a szóban forgó időszakban.
A legfrissebb adatok szerint a K&H bankkártyás ügyfelei is az országos trendekkel tartanak. 2021 harmadik negyedévében a kártyás vásárlások száma közel 37 millió alkalom volt, ami 26 százalékos növekedést jelentett 2020 azonos időszakához képest, az összegük pedig 28 százalékkal nőtt. Közben az ATM-es készpénzfelvételek értéke pedig 10 százalékkal emelkedett
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
– tette hozzá Árva András, a bank lakossági marketing szegmensének vezetője.
Árva András a teljes piacra vonatkozó adatokat idézve közölte: a mobiltárcás fizetések, az úgynevezett kártyalapú mobilfizetések száma és összege látványos növekedést mutat. Hozzátette: “Az idei első félévben közel 43 millió tranzakcióra több mint 254 milliárd forintos forgalom jutott, ami 88 és 95 százalékos emelkedésnek felel meg éves összevetésben. A már említett digitális megoldások népszerűségének köszönhetően a jövőben további emelkedés várható.”
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


