A kipróbált termékekben bíznak a magyarok, az árérzékenység pedig továbbra is meghatározó attitűd a háztartások költéseinél.

A boltos drágulás 7,5%, ami 2%-kal nagyobb az inflációnál. A benzinvásárlást nem adtuk fel eddig, a webáruházak is egyre drágábbak. Nocsak, hiába a sok akció. Ja? Az akadályokat egyre nehezebb legyűrni.
A boltban is van minden: munkaerőhiány, szállítás akadozása, drágulása, alkatrészhiány miatt áruhiány. Ez pedig látszik az árcédulákon, most már naponta kell figyelni az árakat annak, aki résen akar lenni - írja a blokkk.com. A statisztika külön számolja azt is, hogy a boltos világban miként alakulnak az árak. Szeptemberben az étolaj 33%-kal, a dohányáru 18%-kal, a jármű üzemanyag 22%-kal volt drágább, mint egy évvel korábban, az 5,5%-os infláció mellett.
A bolt a legnagyobb szelete a családi költekezésnek, az árak pedig a termékek összetétele miatt jobban emelkednek az átlagos inflációnál. Nem is kicsit, hiszen az ütemkülönbség a legutóbbi boltos statisztika alapján 2%, a boltos drágulás pedig 7,5% volt szeptemberben. Azóta tovább emelkedtek az árak a boltokban, döntően a beszerzés költségeinek emelkedése miatt.
Drágulás a boltokban
szeptember | január-szeptember | |
változás folyó áron | +13,7% | +9,5% |
változás változatlan áron (volumenben) | +5,8% | +2,8% |
drágulás | +7,5% | +6,5% |
infláció | +5,5% | +4,4% |
Forrás: KSH, blokkk
Üzemanyagból, ahol a leghúzósabb volt a drágulás a boltos körben, 8,4%-kal többet tankoltunk még szeptemberben mennyiségben, literben számolva. Ez egyébként a 2019-es szint környékét jelenti. A kutaknál ugyan több mint ötödével drágult a benzin, gázolj, de úgy tűnik, hogy gurulni muszáj. (Szeptemberben még csak 450-460 forint környékén jártak az üzemanyag árak.) Majd meglátjuk, mi lesz az 500 forint feletti áraknál.
Az élelmiszer notórius dráguló, csúsznak itt is felfelé az árak a boltokban. De tegyük hozzá, a boltos is drágábban tudja csak beszerezni. A ruházati piac ősz elején még nem éreztette a kedve vásárlóval a költségemelkedéseit, nem is nagyon teheti, hiszen a nagy pottyanás után (az ugye lefelé volt) még mindig nem kapaszkodott ki a gödörből, kellettek az akciók is.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A bútorok, műszaki cikkek zöme messzebbről, többjük a tengeren túlról érkezik, látszik is az árakon a hajózás, a konténerek drágulása és az alkatrészhiány is. A webáruházaknál szintén van drágulás, az átlaghoz képest csekélynek is tűnhet, de hát régebben ennyi sem volt. A sok akció láttán pedig sok mindenre gondolhat a kedves vásárló, csak arra nem, hogy a webáruházi portéka is drágább. És az akció árengedményét valahol vissza kell adni:
élelmiszer | ruha | bútor, műszaki cikk | webáruház | |
bevétel változása folyó áron | +9,2% | +23,6% | +1,2% | +21,8% |
bevétel változása változatlan áron (volumenben) | +3% | +23,2% | -6,1% | +18,7% |
drágulás | +6% | +0,3% | +7,8% | +2,6% |
KSH, változás: előző évhez képest, élelmiszer: élelmiszer jellegű vegyes és szakboltok együtt
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


