A fagyi és a lángos is jócskán drágul idén, úgyhogy nem lesz olcsó a magyarok nyári kedvencei.

Brutálisan nő a papír előállításához szükséges cellulóz ára, de globálisan akadozik a szállítás is. Ez nemcsak a gyártóknak, de a kereskedőknek és végül a vásárlóknak is fejfájást okozhat.
Egyes papírkereskedők már szűrik a megrendeléseket, vagy mennyiségi kvótákat vezettek be az ellátási gondok miatt - írja a Napi. A Líra elárulta a lapnak, hogy a könyvek nem lesznek drágábbak, viszont a könyvterjesztők komoly alapanyaghiányban szenvednek. Ennek hatására kitolódhatnak az új könyvek megjelenései és karácsonykor forgalomkieséstől is tartanak.
"A papír napi áras lett, hasonlóan az építőiparban a cementhez. Az euró árfolyam és az energiaárak növekedése az iparban tervezhetetlen gazdasági környezetet hozhatnak létre" - közölte a Líra. Ráadásul az emelkedő energia- és benzinköltségek mellett a globális méretűvé nőtt logisztikai akadályok is megrángatták a piacokat. A papírgyártókat és persze a forgalmazókat is érintő egyik legsúlyosabb probléma, hogy a cellulóz ára elképesztő tempóban drágul.
Egy másik szignifikáns változás, hogy a konténerek árai négyszeresére nőttek. Ez nemcsak a nyomdaiparon, hanem az egész ágazaton végigsöpör. A környezettudatosság jegyében ugyanis nagyobb fókusz van a papíralapú csomagolóanyagokon. A zöldségeket, a gyümölcsöket, és számos egyéb élelmiszert is egyre több gyártó már részben vagy teljesen papírban értékesít.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


