Woman wearing medical mask choosing bread buns wrapped in cling film from shelve in bakery, blurred background. Side view housewife buying food during pandemic. Concept of shopping

Így változik a Lidl sajátmárkás termékeinek íze: a legtöbb vásárlónak fel sem tűnik a különbség

2021. október 14. 12:02

A magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját a Lidl, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal csökkenti a hozzáadott só- és cukortartalmat. A vállalat azóta számos termék esetében módosított a receptúrán, melynek köszönhetően éves szinten 2019-től immár 532,1 tonna cukorral és 42 tonna sóval kevesebbet használ fel és járul hozzá vásárlói egészségének megőrzéséhez.

A vállalat folyamatosan törekszik az egészséges és kiegyensúlyozott étrend támogatására és ez termékfejlesztési stratégiájának kialakításakor is meghatározó szempont volt. Só- és cukoroptimalizálási programjának alapja, hogy a magyar férfiak az ajánlott napi sómennyiség több mint háromszorosát, míg a nők több mint kétszeresét veszik fel. A túlzott hozzáadott cukorbevitel pedig túlsúly, illetve elhízás kialakulásához vezet, amely a diabétesz kialakulásában kockázati tényezőként jelentkezik. Ezért döntött úgy az áruházlánc, hogy 2025-re 20%-kal kevesebb hozzáadott cukor-és sómennyiséget használ fel saját márkás termékei körében. A folyamatos optimalizálás eredményeképpen só esetén a 2019-es 18 tonna megtakarítást 24 tonnára növelték, míg cukornál ez 196,3 tonnáról 335,8 tonnára nőtt.

A magyar emberek egészségének támogatása vállalatunk stratégiájának egyik alappillére. Termékfejlesztéseink során 2019-től már 532,1 tonna cukorral  és 42 tonna sóval kevesebbet használtunk fel az ízélmény befolyásolása nélkül, mellyel hozzájárultunk vásárlóink egészségének megőrzéséhez 

- mondta el Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője. A diszkontlánc október 14-től érvényes akciós újságjában külön felületet szentel arra, hogy edukálja a fogyasztókat. Emellett az érintett termékek listája megtekinthető a vállalat weboldalán is.

Az áruházlánc további fejlesztések révén arra is törekszik, hogy minél több terméke, minél nagyobb arányban tartalmazzon természetes összetevőket, tartósítószerek, ízfokozók, adalékanyagok, valamint színezékek hozzáadása nélkül.  A megbízható és egyre bővülő mentes termékkínálatával a speciális táplálkozási igényt követők számára is segítséget nyújt a vállalat. Vállalásait az áruházlánc a Lidl Táplálkozáskalauz című állásfoglalásában foglalta össze, mely a vállalat honlapján érhető el.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 21. csütörtök
Olivér
47. hét
November 21.
"Helló!" Világnap
November 21.
Halászati világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?