Foglalkoztatottak tekintetében azt láthatjuk, hogy az IKEA-nál folytatódott a minimális csökkenési trend, a JYSK-nél dolgozók száma viszont tovább növekedett.

Egy éves az XXXLutz Magyarországon, amely 2020. október 15-én nyitotta meg kapuit ünnepélyes keretek között 6 áruházzal: Budaörsön, Budapesten, Soroksáron, Győrben, Debrecenben és Pécsett. A márka rövid idő alatt hatalmas ismertségre tett szert és a magyar lakberendezési piac meghatározó szereplőjévé vált. Az áruházlánc a születésnapot jelentős akciókkal ünnepli, a Pénzcentrum pedig bemutatja izgalmas történetét.
Az XXXLutz a világ második legnagyobb bútorkereskedő cége. Már 13 európai országban vannak jelen, Magyarország mellett - többek között - Ausztriában és Németországban, Csehországban, Szlovákiában, Romániában, Bulgáriában, Horvátországban, Szlovéniában, Svédországban, Svájcban, Szerbiában és Lengyelországban.
A cégcsoport nagyságát jól mutatja, hogy éves bevétele meghaladja az 5,1 milliárd eurót. Jelenleg összesen mintegy 320 bútoráruház tartozik az XXXLutz csoporthoz ezekben az országokban.
1945-ben a felső-ausztriai Haag am Hausruck városában mindenki ismerte a tiszteletben álló orvoscsaládot, a Lutz családot. Ezt az ismertséget használta ki a legfiatalabb lány, Getrude Seifert, aki újonnan alapított cégét "Lutz Möbel"-nek nevezte el, hiszen édesanyja, Maria Lutz is érintett volt benne.
Az újonnan nyílt anyavállalat sok éven át a festői kis közösségben működött.
Gertrude saját műhelyében készültek az egyedileg, művészien megfestett bútorok, amiknek köszönhetően a vállalat olyan neves ügyfeleket tudhatott magáénak, mint a "Weiße Rössl" hotel a Wolfgangsee tónál, akik szívesen ajánlották vendégeiknek is a Lutz minőséget. Valamivel később a termékkínálat kisebb fa alapanyagú termékekkel bővült, mint például díszitett szekrények vagy ládák, amik nagyrészt helyben készültek.
Az 1950-es évek végén az egyedien díszített bútorok előállítása helyett a nagyobb mennyiségben gyártott bútorokra helyezte a hangsúlyt Getrude Seifert.
A növekvő kereslet hozzásegítette a céget, hogy bútorkereskedővé nője ki magát a vállalkozás. Az új logó is ezt tükrözte: immár "LUTZ MÖBEL"-ként (LUTZ Bútor) vált ismerté. -Családi vállalkozásként az 1970-es években a következő generáció vette át az irányítást. Dr. Richard és Dr. Andreas Seifert, az alapító két legfiatalabb fia, modernizálta a vállalat metódusait és stratégiáját azzal a céllal, hogy a céget piacvezetővé tegyék. Ennek megvalósításában a konkurenciával szemben az első saját kötésű prospektus létrehozása is segített.
Az 1980-as évektől kezdett igazán növekedni a cég: minden évben 2 újabb bútoráruház nyílt, 1990-ben az első üzlet Németországban is megnyitott. A növekedés átlagon felüli sikert jelentett, a 2000. óta XXXLutz néven működő vállalatnak.
A 45 bútorüzlettel 2000-re sikerült az osztrák lakberendezési piac élére kerülnie. 2005-re a második legnagyobb bútorkereskedő céggé vált a világon, és további terjeszkedések következtek. 2014-ben nyílt meg az áruházlánc első webshopja: a vásárlók így még nagyobb kínálatból választhatják ki a megvásárolni kívánt termékeket. Jelenleg Európa szerte 21 online webáruházat működtet a cégcsoport.
Akcióval ünnepelnek
Mint azt a Pénzcentrum az áruházlánctól megtudta, az egy éves születésnapot nagyszabású árengedményekkel ünneplik. 100 népszerű terméket féláron kínálnak, október 11. és 18. között pedig 15% kedvezményt adnak minden ülőgarnitúrára és nappali bútorra.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


