A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.
Havi 5000 ezer forintot dobnak ki a magyarok az ablakon a rossz mobilcsomagjukra: itt hibáznak
Amíg a magyarok kétharmada 2-3 évente cseréli le a telefonját, mobilcsomagot 10-ből 8-an öt évnél is ritkábban váltanak, holott folyamatosan újabb és újabb ajánlatok jelennek meg a piacon. A magyar mobiltelefon-előfizetők legnagyobb arányban nem független forrásból, hanem közvetlenül a szolgáltatók hirdetéseiből, értékesítőitől tájékozódnak a tarifacsomagokról – mutatott rá a BillKiller reprezentatív kutatása.
Bár a barátaink, rokonaink és ismerőseink véleménye általában az egyik legmeghatározóbb a családi pénztárcát érintő kérdésekben, ha mobilcsomag-választásról van szó, elsősorban a szolgáltatókra bízzuk magunkat. A mobilcsomagok transzparens összehasonlításával foglalkozó portál reprezentatív kutatása szerint az előfizetők legnagyobb arányban, pontosan 48 százalékban a szolgáltatók weboldalát használják információs forrásként, a második legmeghatározóbb csatorna (31 százalék) pedig az ügyintézők az üzletben; az utóbbiakra mindenekelőtt a 60 évnél idősebbek hagyatkoznak. Őket követi a felhasználók közvetlen személyes környezete (27 százalék), az olyan független forrásokra, mint a szolgáltatás-összehasonlító portálok vagy az újságcikek csak közel minden tizedik felhasználó (12 százalék) épít.
Kérdés, hogy egy versengő piacon milyen mértékben tekinthetünk tudatosnak egy olyan előfizetői döntést, amelyet elsősorban maguk a szolgáltatók befolyásoltak hirdetésekkel vagy személyes tanácsadással. A mobilcsomag-ajánlatok tucatnyi szempontban különböznek egymástól, így a fogyasztók különösen nehéz helyzetben vannak, ha maguk akarják összevetni a szolgáltatók ajánlatait a honlapjukról vagy az értékesítőiktől összeszedett információkból. Nem véletlen, hogy sokan inkább nem váltanak, és mint az adataink mutatják, sajnos hónapról hónapra átlagosan nagyjából ötezer forinttal többet fizetnek, mint kellene
– mutat rá a nem teljes értékű forrásból való tájékozódás következményeire Halmai Attila, a cég társalapítója. Ennek ismeretében nincs mit csodálkozni azon, hogy bár az előfizetők többsége, 62 százaléka 2-3 évente lecseréli a telefonját, ezeket az alkalmakat jól láthatóan nem használják ki az előfizetésük felülvizsgálatára; szolgáltatót 82 százalék öt évnél ritkábban vált. Ennek pedig megfizetjük az árát.
A túlköltés a kutatási adatok szerint nagyjából minden harmadik magyar mobiltelefon-előfizetőt (35 százalék) érinti, ugyanis ennyien csúsznak ki – legalább alkalmanként – a tervezett havi mobilfizetési-keretükből.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Holott jelentős összeg is megtakarító, ha megvizsgáljuk, hogy mi a fogyasztási szokásainkhoz leginkább illeszkedő ajánlat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.