A jegyértékesítési rendszer meghibásodása miatt az Elvira jegyváltási felületen és a MÁV mobilalkalmazásban nem működik a jegyvásárlás.
Legyen szó akár vasárnapi ebédről vagy gyors hét közbeni bevásárlásról, a hőség és a sok kinti program ellenére a magyarok előszeretettel rendeltek ételt házhoz a nyáron is, nem csökkent a vásárlói kosár mérete a kánikula hatására. A rendelt ételt pedig legszívesebben készpénzmentesen fizették a rendelők, az online fizetések aránya az idei év minden hónapjában meghaladta a 80 százalékot. A nyár legnagyobb vásárlói kosarába sushi került, a leggyorsabb élelmiszer-rendelés 3 perc alatt ért ki egy szomjas sörre vágyóhoz, a legmagasabb digitális borravaló pedig 10 ezer forint volt. A webes ételrendelés felpörgése összefügg a pandémiával: a Fizetési Élmény Riport szerint a magyarok 15 százaléka gyakrabban rendel online élelmiszert a világjárvány kitörése óta.
Ha a munkamorálban érzékelhető is volt a nyári lazulás, az ételrendelési kedv nem csökkent a legmelegebb hónapokban sem a magyarok körében. A vacsorát legtöbben este 6-7 körül rendelték, amikor is a megrendelések közel 20 százalékát adták le a hamarosan foodpandaként működő NetPincér több mint 6 ezer éttermi és üzleti partnere valamelyikében. Budapesten a legtöbben a 13. kerületben kaptak rá az ételrendelésre a nyári főszezonban, őket a 11. és a 14. kerület követi. A január és július közötti összes rendelés tekintetében Budapesté az aranyérem, majd Pest megye, Hajdú-Bihar és Győr-Moson-Sopron következik.
Éhesebbek vagyunk nyáron
A vásárlói kosarakat tekintve az látszik, hogy kevésbé tartottuk magunkat a „reggelizz úgy, mint egy király…” kezdetű régi mondáshoz, az esti órákhoz közeledve nőtt ugyanis az étvágy – reggelire átlagosan 3500 forintot költöttünk, az ebéd már a 4000-ret is elérte, a vacsora ára pedig 4200 forint is lehetett a rendelőknél. Érdekesség, hogy az átlagos vásárlói kosár mértéke még javában a járvány által dominált, home office-ban töltött időszakhoz képest sem csökkent a nyárra, sőt minimálisan még nőtt is: egy-egy éttermi rendelésre átlagosan közel 4 ezret költöttünk, online bevásárlásra pedig 4500 forintot is ott hagytunk. A legtöbbet átlagosan Pest megyében költöttek éttermezésre és bevásárlásra, majd Somogy, Budapest és Veszprém következik.
Az idei szezon„legjei”
A hamarosan foodpandaként működő NetPincérről rendelők körében az idei nyáron az éttermi rendelésre költött összegek tekintetében a japán konyha vitte a prímet: egy budai címre 118 ezer forintért válogattak sushit és egyéb japán finomságokat ebédre. A leggyorsabb élelmiszer-kiszállítás mindössze 3 percet vett igénybe: a 4 darab sör rekordidő alatt érkezett Újpestre egy szomjas rendelőhöz. Január és július között az egy főre jutó átlagos digitális borravaló Győrben volt a legmagasabb, a legnagyobb összeg pedig, amivel a kiszállítást jutalmazták, 10 ezer forint volt. Nem csak a rendelők, hanem a futárpartnerek is lelkesek voltak 2021-ben: a legaktívabb futárpartner 206 napot dolgozott nyárig bezárólag, a legidősebb pedig még 74 évesen is rója az utcákat.
Imádunk online fizetni
Az, hogy rákattantunk az online vásárlásra, nem újkeletű dolog, de nagyon úgy tűnik, a tavalyi rekordévnél is van feljebb: a Mastercard támogatásával készült idei Fizetési Élmény Riport szerint magyarok közel 40 százaléka még a tavalyihoz képest is sűrűbben vásárol a neten. Sőt, egyértelműen kezdenek megtörni a korosztályok digitalizáltságáról szóló mantrák is: a pandémia miatt bekövetkező változások az idősebb korosztályt is behúzták az e-kereskedelembe, olyannyira, hogy a hetente online vásárlók között az 55-60 év közöttiek vezetik a rangsort.
Blaumann Debóra, a foodpanda marketing igazgatója elmondta, hogy az online fizetések a hamarosan foodpandaként működő NetPincér-rendeléseknél is stabilan felfelé ívelnek: 2021-ben júliusig bezárólag minden hónapban meghaladták a 80 százalékot, a leggyakrabban Tolna megyében fizettek online, amit Csongrád, Budapest és Hajdú-Bihar követett. Idén a legtöbb digitális borravaló márciusban érkezett a futárpartnerekhez, az átlagos egy főre jutó borravaló viszont májusban volt a legtöbb: ekkor 551 forintot adtak a magyarok.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Vidéken is fut fel a gyorskereskedelem: Debrecenben a sör, Pécsett a péksüti a nyerő
A hamarosan foodpandaként működő szolgáltatás 6000 éttermi partnere mellett ma már több mint 500 partnerüzletből kérhetnek a megrendelők házhoz szállítást akár 30 percen belül. „Az online bevásárlás népszerűsége egyre nagyobb, az Üzletek funkciót igénybe vevők száma júliusban 17 százalékkal volt több, mint év elején” – mondta el Blaumann Debóra.
Az élelmiszerrendelések tekintetében Debrecenben és Szegeden a top termékek között a sör és a mentes víz volt a nyerő, Győrben pedig a császárzsemle vezette a kedvencek listáját, bár a győriek sem vetették meg a sört, és a kakaós csiga is a lista elején szerepelt. A pécsiek is nagy péksütirajongók: az abszolút kedvenc császárzsemle mellett a sajtos pogácsa, a fánk és a csokis rúd is nagyon ment idén. Mind a szeptember végétől panda marketként működő NetPincér marketről, mind pedig az Üzletekből történő mindennapi rendelésekről elmondható, hogy a korábban népszerű szénsavas üdítőket letaszította a trónról a sör, melyet a császárzsemle követ, de a kóla és az energiaital, valamint a banán, a kifli és a sajtos stangli is népszerű volt a nyár folyamán a rendelők körében.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.