A kézműves fagylaltok versenyében egy balatoni ihletésű íz aratott elsöprő sikert, de a mezőny tele volt merész kombinációkkal a masala teától a karamellás kukoricáig.

Évről évre megduplázódik ezeknek a boltoknak a száma Magyarországon: miért ilyen népszerűek?
Rohamosan nő a kézműves pékségek száma Magyarországon, az elmúlt egy évben nagyjából harminc pékség nyílt országszerte és ilyen ütemű növekedés várható az elkövetkezendő években is.
Az elmúlt egy évben több mint kétszeresére 20-ról nagyjából 50-re nőtt a kézműves pékségek száma országszerte, és egyre többen vannak azok is, akik otthon sütik saját kovászos kenyerüket. „Ez általában a klasszikus evolúció: sütök otthonra, aztán már a barátoknak is és végül egy pékség lesz belőle” – mondja Vajda József pék, a Kenyérlelke fesztivál egyik alapítója.
„Ez a piac most berobbant, az elkövetkező években hasonló mértékű bővülés várható. Hisszük, hogy ha a természettel összhangban magasabb hozzáadott értéket és tudást táplálunk a gazdaságba, egyrészt meg tudjuk óvni gyermekeink örökségét, másrészt pedig mindez tartós gazdasági erősödést is eredményez” – teszi hozzá Vajda József.
A kézműves pékségek terjeszkedése hatással van a piac más szereplőire is. Adalékmentes kenyér készítéséhez jó minőségű lisztre van szükség, a jó minőségű gabona jelentős része azonban az aratást követően szinte azonnal külföldre távozik, megnehezítve és jelentősen drágítva ezzel az alapanyag beszerzést. „Néhány gazda már felismerte a kézműves pékekkel való közvetlen együttműködésben rejlő lehetőséget, őket is meghívtuk a fesztiválra, bízunk benne, hogy sikerül ezen a területen is fellendítenünk a kapcsolatépítést” – mondja Till Attila, aki kenyérrajongóként kötelezte el magát 7 évvel ezelőtt a fesztivál szervezése mellett.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


