November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
A magyarok a járvány alatt több terméket vásároltak az akciós időszakok alatt. Az akció alatt leggyakrabban vásárolt termékek kategóriái közé tartoznak a ruházat és cipő, háztartási gépek és sportfelszerelések. A legkevésbé vásárolunk azonban a kedvezmények ideje alatt gyerek termékeket, autót és autóalkatrészeket, valamint kisállat kellékeket.
Mely termékeken spórolunk a legszívesebben? Miért és milyen gyakran vásárolunk a leárazásokon? A Picodi.com elemzői felmérést készítettek a magyar fogyasztók körében, hogy kiderítsék, hogyan viszonyulunk az akciókhoz és kedvezményekhez, valamint, hogy mely spórolási formát részesítjük előnyben.
Talán a járvány hatására is, de a megkérdezettek 53%-a vallotta, hogy az utóbbi egy évben több terméket vásárolt az akciók ideje alatt, mint korábban. Az akció alatt leggyakrabban vásárolt termékek kategóriái közé tartoznak a ruházat és cipő, háztartási gépek és sportfelszerelések. A legkevésbé vásárolunk azonban a kedvezmények ideje alatt gyerek termékeket, autót és autóalkatrészeket, valamint kisállat kellékeket.
Vannak olyan termékek, amire a magyarok hajlandóak várni a jobb árért, ahelyett, hogy a kezdeti áron vásárolnák meg őket. Szívesen várunk például egy-egy kinézett ruhára vagy cipőre (91%), háztartási gépekre (88%), kozmetikumokra és parfümökre (84%), vagy akár utazásra, üdülésre is (72%).
Másrészt vannak olyan kategóriák is, amire nem akarunk, vagy nem tudunk várni a kedvezményekig — és megvásároljuk őket, attól függetlenül, hogy akciós -e vagy sem. Ezek a patikai termékek, gyógyszerek (68% nem várja meg a kedvezményeket), ételkiszállítás (65%), élelmiszer (59%).
Miért is vásárolunk az akciók alatt?
A leggyakoribb válasz, mind a nők, mind a férfiak körében (46%) az volt, hogy az akcióknak köszönhetően pénzt takaríthatnak meg. Érdekes módon, a kezdő árakat csak a nők 15%-a és a férfiak 21%-a találta túl magasnak. 11% pedig úgy vélte, hogy a kedvezmények által a márka extra marketinget kaphat, amivel közelebb hozhatja a vásárlókat.
Nem mindenki szereti a kedvezményeket. A nők 34%-a és a férfiak 45%-a úgy véli, hogy a jó minőségű termékek megérik az árukat és nem vásárolnak az akciós darabokból. 11% (nők) és 19% (férfiak) gondolja, hogy a leárazott termékek elavultak és rossz minőségűek, valamint 7%, akiket egyszerűen nem érdekelnek az árak.
Néha vásárolunk azonban olyan termékeket is az akció hevében, amiket később egyáltalán nem használunk és a végén kénytelenek vagyunk kidobni, ezek többnyire az alábbi kategóriákból kerülnek ki:
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
- Ruházat, cipő
- Élelmiszer
- Kozmetikumok, parfüm
- Játékok, gyerek termékek
- Sportfelszerelés
Spórolás magyar módra
A pénz megtakarításnak számos módja van, ezért felmérésben megkérdezték azt is, milyen lehetséges módszerekkel spórolnak a vásárlásaikon. A legnépszerűbbek közül a bolti szórólapok kerültek az első helyre. A magyarok 10%-a ismeri és rendszeresen használja ezt a fajta spórolási formát, valamint 35% szintén él ezzel a lehetőséggel alkalmanként. Hasonló módon népszerűek a bolti kuponok is, amiket 16% használ rendszeresen és 23% ugyancsak spórol velük néha.
Az árösszehasonlító oldalak is segítenek a legjobb ár megtalálásában. A megkérdezettek 10%-a rendszeres használó, 24% használja alkalmanként, 16% ismeri, de nem használja és 50% egyáltalán nem ismeri. Kevésbé népszerű, de még mindig segítségünkre válik a spórolásban az élelmiszerboltok közeli lejáratú termékei — habár csak 5% vásárol belőlük rendszeresen, de 14% szintén igénybe veszi néha.
A legkevésbé ismert a éttermek által megmaradt ételek eladásával foglalkozó applikációk (78%-a a megkérdezetteknek soha nem hallott róla), a cashback/pénzvisszafizető oldalak hasonlóan ismeretlenek a vásárlóknak (67%), akár a böngésző plug-inek ajánlatai (70%).
Mit gondolnak a magyarok a hirdetésekről?
Hogyan vélekednek a magyarok a hirdetésekről és azok mennyiségéről? A felmérésben résztvevők válaszaiból kiderült, hogy a hirdetések túlterhelnek minket, 60% egyértelműen túl soknak találta azokat. 34% azonban elfogadhatónak vélte és mindössze 6% vallotta, hogy nincsen igazán sok.
A leggyakoribbnak a keresőben felugró hirdetéseket találták, átlagosan 46-ot hetente. Ugyancsak ezek a hirdetések a második leggyakoribbak a mobil applikációban – 29 hetente. Valamint 21 heti email, amivel bombáznak minket. Kevésbé gyakran, heti 6-szor szórólapok és kétszeri sms üzenetek formájában érkeznek hozzánk a promóciók.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.