A juh- és kecskeállományra veszélyes, roppant ragályos kór az ország déli részén, Teleorman megyében bukkant fel.

Egyértelműen felgyorsította a digitalizációs folyamatokat a járvány. A mobilfizetés, a mobilparkolás, a BKK mobiljegy iránti kereslet is robbanásszerűen nőtt májusban és az újranyitás után többször és többet fizettünk online, mint a pandémia előtt. A Simple alkalmazás adatai alapján a korlátozások enyhítése után sem csökkent a mobilos fizetési megoldásokkal szembeni nyitottság.
A Simple alkalmazás legfrissebb adatai arról tanúskodnak, hogy bár a járványügyi korlátozások enyhítése után az élet kezd visszatérni a megszokott kerékvágásba, a pandémia hatására megváltozott vásárlói szokások továbbra is megmaradtak. Az online fizetési megoldások annak ellenére is népszerűek és tovább tudtak növekedni, hogy már szabadabban mozoghatunk, vásárolhatunk és vehetünk igénybe szolgáltatásokat, mint az elmúlt hónapokban.
A korlátozások enyhítése után az érintéses mobilfizetések (NFC) száma is nőtt, 2021 májusában az előző hónaphoz képest összesen 20 százalékkal.
Az újranyitás után nemcsak többször használták az érintéses mobilfizetést, de többet is vásároltak az applikáció felhasználói: májusról júniusra 13 százalékkal nőtt a Simple appon keresztül az érintéses mobilfizetéssel kifizetett összeg aránya. Az NFC átlagkosár értéke, ami a járvány során érte el a 6000 forintos csúcsát, júniusban 5200 forintra csökkent.
A parkolási, az e-matrica- és a mobiljegy-vásárlási adatok is arról tanúskodnak, hogy gyakrabban hagyjuk el lakhelyünket, mint a korlátozások idején. Az ingyenes parkolás megszüntetésének következtében a mobilparkolások száma már májusban növekedésnek indult, és azonnal elérte azt a szintet, ahol tavaly, az ingyenes parkolás bevezetése előtt állt.
Már gyakrabban indulunk hosszabb utakra is, hiszen az e-matrica vásárlások száma a tavalyi év azonos időszakához képest több mint 50 százalékkal emelkedett májusban. Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezetője szerint ez a növekedés nem csupán a járványhelyzet eredménye:
Az idei évben az e-matrica vásárlásokban nem volt akkora visszaesés, mint tavaly márciusban. A május hagyományosan a stagnálás jegyében szokott telni, azonban idén a hónap folyamán 51 ezer matricát vásároltak a Simple applikáción keresztül, ezzel a rajtunk keresztül értékesített e-matricák mennyisége a 2020 májushoz képest 50 százalékkal tudott növekedni.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A közösségi közlekedést is bátrabban használjuk már, hiszen szintén ugrásszerűen, áprilishoz képest 50 százalékkal nőtt a BKK mobiljegy iránti kereslet májusban, jelenleg is közel 20 ezren utaznak aktív BKK bérlettel a Simple felhasználói közül.
A Volánbusz járatain igénybe vehető mobiljegyek iránti kereslet valamelyest csökkent azután, hogy ismét lehetővé vált a gépjárművezetőktől a jegyvásárlás, azonban így is közel kétszer annyi mobiljegyet vásárolnak az applikáció felhasználói, mint az autóbusz-vezetői jegyértékesítés megszűntetése előtt.
Míg a fővárosban a havi bérlet, addig a Volánbusz járatain a helyközi, a rövidebb távú vonaljegyek a legnépszerűbbek, de a városokon belüli menetjegyek is szép számban fogynak.

Kivételes akciót robbant a Lidl a héten: ilyen leárazás nem sokszor van, indulhat a roham a boltokba
Beütött a kánikula, az Aldi után most a Lidl akcióz le hűsítő berendezések.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


