Új eszköz segíti a kanyaró terjedésének nyomon követését az Egyesült Államokban, ahol idén jelentősen megnövekedett a megbetegedések száma.

Egyértelműen felgyorsította a digitalizációs folyamatokat a járvány. A mobilfizetés, a mobilparkolás, a BKK mobiljegy iránti kereslet is robbanásszerűen nőtt májusban és az újranyitás után többször és többet fizettünk online, mint a pandémia előtt. A Simple alkalmazás adatai alapján a korlátozások enyhítése után sem csökkent a mobilos fizetési megoldásokkal szembeni nyitottság.
A Simple alkalmazás legfrissebb adatai arról tanúskodnak, hogy bár a járványügyi korlátozások enyhítése után az élet kezd visszatérni a megszokott kerékvágásba, a pandémia hatására megváltozott vásárlói szokások továbbra is megmaradtak. Az online fizetési megoldások annak ellenére is népszerűek és tovább tudtak növekedni, hogy már szabadabban mozoghatunk, vásárolhatunk és vehetünk igénybe szolgáltatásokat, mint az elmúlt hónapokban.
A korlátozások enyhítése után az érintéses mobilfizetések (NFC) száma is nőtt, 2021 májusában az előző hónaphoz képest összesen 20 százalékkal.
Az újranyitás után nemcsak többször használták az érintéses mobilfizetést, de többet is vásároltak az applikáció felhasználói: májusról júniusra 13 százalékkal nőtt a Simple appon keresztül az érintéses mobilfizetéssel kifizetett összeg aránya. Az NFC átlagkosár értéke, ami a járvány során érte el a 6000 forintos csúcsát, júniusban 5200 forintra csökkent.
A parkolási, az e-matrica- és a mobiljegy-vásárlási adatok is arról tanúskodnak, hogy gyakrabban hagyjuk el lakhelyünket, mint a korlátozások idején. Az ingyenes parkolás megszüntetésének következtében a mobilparkolások száma már májusban növekedésnek indult, és azonnal elérte azt a szintet, ahol tavaly, az ingyenes parkolás bevezetése előtt állt.
Már gyakrabban indulunk hosszabb utakra is, hiszen az e-matrica vásárlások száma a tavalyi év azonos időszakához képest több mint 50 százalékkal emelkedett májusban. Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezetője szerint ez a növekedés nem csupán a járványhelyzet eredménye:
Az idei évben az e-matrica vásárlásokban nem volt akkora visszaesés, mint tavaly márciusban. A május hagyományosan a stagnálás jegyében szokott telni, azonban idén a hónap folyamán 51 ezer matricát vásároltak a Simple applikáción keresztül, ezzel a rajtunk keresztül értékesített e-matricák mennyisége a 2020 májushoz képest 50 százalékkal tudott növekedni.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A közösségi közlekedést is bátrabban használjuk már, hiszen szintén ugrásszerűen, áprilishoz képest 50 százalékkal nőtt a BKK mobiljegy iránti kereslet májusban, jelenleg is közel 20 ezren utaznak aktív BKK bérlettel a Simple felhasználói közül.
A Volánbusz járatain igénybe vehető mobiljegyek iránti kereslet valamelyest csökkent azután, hogy ismét lehetővé vált a gépjárművezetőktől a jegyvásárlás, azonban így is közel kétszer annyi mobiljegyet vásárolnak az applikáció felhasználói, mint az autóbusz-vezetői jegyértékesítés megszűntetése előtt.
Míg a fővárosban a havi bérlet, addig a Volánbusz járatain a helyközi, a rövidebb távú vonaljegyek a legnépszerűbbek, de a városokon belüli menetjegyek is szép számban fogynak.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


