November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Egyre több magyar mond nemet a hagyományos bevásárlásra: az élelmesebbek már csak így intézik
A pandémia alatt mintegy felével nőtt azoknak a száma, akik főbevásárlásaikat hosszútávon is online tervezik elvégezni, és negyedével csökkent azoké, akik továbbra is elsősorban üzletekben vásárolnának - derül ki a világ vezető logisztikai vállalata, a UPS 2021-es Smart E-commerce Report című jelentéséből. A kutatásban Európa-szerte 10 000 fogyasztót kérdezett meg, arra keresve a választ, hogy a közelmúltban lezajlott világjárvány milyen hatással bírhat az e-kereskedelem fogyasztói keresletére az elkövetkező évek során.
"A járvány példátlan módon felgyorsította a digitális vásárlási trendeket. Az e-kereskedelmi piac egyre kompetitívebb, a személyre szabott ügyfélszolgáltatások jelenthetik azt a megkülönböztető erőt, ami által egy vállalkozás kitűnhet a tömegből. A fogyasztók prioritásai és az online vásárlással kapcsolatos elvárásaik megértése fontos része a küldetésünknek, hogy kiskereskedelmi partnereinknek azt nyújtsuk, ami a számukra és az ügyfeleik számára egyaránt fontos." – nyilatkozta Yannick Mooijman a UPS Magyarországért is felelős regionális ügyvezetője.
Beérett az online kereskedelem
A kutatás eredményei szerint mintegy felével nőtt azoknak a fogyasztóknak a száma, akik a jövőben is nagyrészt vagy teljes egészében online szándékoznak megoldani vásárlásaikat (az ő számuk 10 százalékról 15 százalékra emelkedett). Ugyanakkor a megkérdezettek csak mintegy 40 százaléka állítja, hogy a korlátozások feloldása után is kifejezetten csak üzletben kíván vásárolni, ami összességében 26 százalékos csökkenést jelent a járvány előtti időszakhoz képest. Minden árukategóriában nőtt azoknak a száma, akik nagyobb valószínűséggel próbálják ki az online vásárlást, mint korábban.
Természetesen mindkét kereskedelmi mód mellett szólnak érvek és ellenérvek. Az üzletben történő vásárlás élménye (41 százaléknak fontos) és a személyesebb élmény (38 százalék) továbbra is a személyes vásárlás mellett szól, míg a kényelmesebb vásárlás (48 százalék) és az olcsóbb árak (38 százalék) az online vásárlás fő mozgatórugói.
A fogyasztók többsége minden termékkategóriában a nagyobb kereskedőket részesíti előnyben a kisebb, független cégekkel és online piacterekkel szemben. Ezzel együtt a fogyasztók 50 százaléka szeretné valamilyen formában segíteni kisvállalkozásokat is. A kisebb online kereskedőknél az élelmiszerek (25 százalék) és a ruházati cikkek, valamint lábbelik (24 százalék) voltak a legnépszerűbb árucikkek.
A vásárláson túli tényezők
A fogyasztók 85 százaléka számára a kiskereskedő által választott házhoz szállító partner a legfontosabb tényező a döntésük meghozása során, 41 százalékuk pedig azt állította, hogy ez a jövőbeni vásárlás melletti elhatározásukban is kulcsfontosságú lehet. A válaszadók 75 százaléka számára már a fenntarthatóság a következő legfontosabb tényező.
A fogyasztók azt szeretnék, ha a kiskereskedők fenntartható csomagolást használnának, közel azonos mértékben 54, illetve 50 százalékuk várja el ezt a nagy és kisebb márkáktól. A megkérdezettek 48 százaléka szeretné, ha a kereskedők csökkentenék szén-dioxid-kibocsátásukat.
A fogyasztók hozzáállása a közösségi médiához
A válaszadók több mint fele (60 százaléka) úgy érzi, hogy a márkák túl sokat kommunikáltak a világjárvány idején, a fogyasztók 57 százaléka szerint a kisebb, független márkák jobb munkát végeztek a közösségi médián történő kommunikációjuk során. 2021-ben 15 százalékkal nőhet azon fogyasztók száma, akik a közösségi e-kereskedelmi csatornákon keresztül kívánnak vásárolni.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A generációk hozzáállása az online vásárláshoz
Nem meglepő, hogy a 25-34 évesek, akiket gyakran az első "digitális bennszülött" generációnak tekintenek, nagyobb valószínűséggel folytatják az online főbevásárlást a korlátozások feloldása után is (22 százalék), mint az 55 év felettiek (10 százalék). Az 55 év felettiek (56 százalék) sokkal nagyobb valószínűséggel vásárolnak ruhát és/vagy lábbelit a boltban, mint a 18-24 évesek (34 százalék). Az 55 év feletti fogyasztók nagyobb valószínűséggel várják el az ingyenes visszaküldést, ha nagyobb kereskedőktől vásárolnak (62 százalék), szemben a 18-24 évesek 54 százalékos értékével. Ez az elvárás 36, illetve 39 százalékra csökkent a független és helyi vállalkozások esetében.
Az e-kereskedelemre 2021-ben hatást gyakorló külső tényezők
A brexittel kapcsolatos kérdésre válaszolva a megkérdezett brit fogyasztók 66 százaléka úgy vélte, hogy az EU-ból vásárolt termékek és áruk drágábbak lesznek, 64 százalékuk szerint pedig az új vámkövetelmények miatt tovább is tart majd azok megérkezése. A megkérdezett uniós országokból származó fogyasztók 72 százaléka szerint az Egyesült Királyságból történő vásárlás drágább lesz, 69 százalékuk pedig arra számít, hogy az Egyesült Királyságból származó áruk szállítása hosszabb időt vesz majd igénybe. Európa-szerte a fogyasztók 57 százaléka készül 2021-ben a világjárvány hatására csökkenteni általános kiadásait.
A tanulmány konklúziója szerint a nagyobb potenciális vásárlói kör miatt a vállalatoknak sokkal inkább fel kell mérniük, mik az e-kereskedelmi és kiszállítási szolgáltatásaik erősségei - hogyan tudják ezeket a vásárlói igényekhez optimalizálni.
A jelenlegi helyzet bizonytalansága ellenére a felmérés adatai azt mutatják, hogy az online vásárlással kapcsolatos szokások továbbra is összhangban maradnak a bezárásokat megelőző trendekkel, sőt még növekedés jeleit is mutatják. Mérettől függetlenül minden online kiskereskedő számára új lehetőségek kínálkoznak 2021-ben az új vásárlók megnyerésére. Ehhez a vállalkozásoknak holisztikusabb szemléletmódot kell alkalmazniuk a végponttól végpontig tartó vásárlói élmény terén, növelni kell a személyre szabott szolgáltatások körét, és a vásárlási folyamat kényelmét a végletekig fokozni, különösen az áruk visszaküldése terén.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.