Mutatjuk, mennyit kell ma kiadni egy „mininyaralásért” a magyar tenger partján — 40 ezer forint alatt szinte lehetetlen megúszni.

A balatonmáriafürdői Florida Fagyizó hársmézzel, karamellizált mandulával és almával készülő Mézesem nevű fagylaltja lett a Balaton Fagyija verseny idei győztese - derült ki hétfőn a balatonföldvári Hajózástörténeti Látogatóközpontban megrendezett díjátadó ünnepségen.
Fekete Tamás, a megmérettetést 8. alkalommal megrendező Balatoni Turizmus Szövetség (BTSZ) alelnöke, a zsűri egyik tagja elmondta, hogy jelentős y minőségi fejlődést hozott a verseny a Balaton körüli cukrászdák, fagylaltozók életében. Sokan megfogadták a szakemberekből is álló zsűri korábbi években elhangzott véleményét, útmutatásait. Külön méltatta, hogy van, ahol művészi szintre emelték a tálalást és helyi, természetes, valamint saját készítésű alapanyagokból állítják elő a fagylaltokat.
A Balaton Fagyija idei versenyre 23 édességgel nevezett 13 Balaton környéki cukrászda, kézműves fagylaltozó. A zsűri tagja volt Erdélyi Balázs, a Magyar Cukrász Iparosok Országos Ipartestületének szakmai elnöke, továbbá a tavalyi megmérettetés győztese, a balatonfüredi Bagaméri Cukrászda tulajdonosa, Márton Sándor is a BTSZ két delegáltja mellett.
A balatonmáriafürdői Florida Fagyizó immár harmadszor nyerte meg a versenyt. Fekete Tamás úgy fogalmazott, nemcsak a termék képvisel magas színvonalat, hanem a tálalás módja is, amellyel egy egyszerű fagylaltot is az extra desszertek rangjára tudnak emelni.
Most először a szakmai zsűri különdíját is kiosztottak: a gyenesdiási Bringatanya és a Somogyi Fagylaltműhely "Somogyi"-Mogyi és Páhoki Pepita fantázianevű fagylaltjait ismerték el. A 2021-es balatoni versenyen három édesség nyert el különdíjat: a balatonalmádi Amaretto Fagyizó Meggyes gomolyasajt pirított dióval nevű fagyija, a balatonszemesi Margaréta Fagyizó Tökmagos fehérkávé nevű édessége, valamint a veszprémi Völgy Fagyizó Borsos marcipán nevű fagylaltja.

Bárkinél lapulhat egy több tízezret érő játék-kincs: megőrülnek érte a gyűjtők, nagyon könnyű eladni
Egyre több felnőtt kezdett gyűjteni Hot Wheels vagy Matchbox kisautókat, ami új piacot nyitott a kereskedőknek is.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


