Töltsd ki a Pénzcentrum kvízét és válaszold meg kérdéseinket, amelyek a híres magyar márkákra vonatkoznak! Vajon tudod mind a tíz helyes választ? Tedd magad próbára!
Ennyi pénzt költenek a magyarok ruhára, cipőra egy hónapban: sokan csak így hajlandóak vásárolni
A elmúlt egy év során számos szempontból megváltoztak a magyarok ruházati és divatcikk vásárlási szokásai, a gyors piaci változások a márkákat és a kiskereskedőket egyaránt érintették. A koronavírus járvánnyal járó üzletbezárások az online vásárlásra való igény megugrását idézte elő, valamint a fogyasztók új szegmensét is létrehozta.
Az új vásárlási minták a jövőben is megmaradnak
Az elmúlt egy évben a magyar fogyasztók több mint fele gyakrabban rendelt ruházati cikkeket az interneten, valamint sokan most először próbálták ki az online vásárlás lehetőségét - derült ki a Glami friss felméréséből. A megkérdezettek által adott válaszok szerint az ebben az időszakban kialakult új vásárlási minták várhatóan a jövőben is megmaradnak: a válaszadók 50%-a mondta, hogy a nyári időszakban továbbra is fog online vásárolni, elsősorban mert új üzleteket, márkákat fedezett fel, valamint lehetősége volt megismerni az online vásárlás összes további előnyét.
Az ár és az ingyenes szállítás továbbra is meghatározó tényezők
A legfontosabb szempontok, ami miatt a magyarok szeretnek online vásárolni, hogy sokszor kedvezőbb árakat találhatnak a webáruházakban, mint a hagyományos üzletekben (41%), fontos előny az ingyenes házhozszállítással járó kényelem is (34%), illetve a lehetőség, hogy leértékelve vásároljanak kedvenc márkáik közül (30%). Ennek megfelelően a következő időszakban az online értékesítést ösztönző tényezők közé tartozik a fogyasztói igényeknek megfelelő jobb online ár-minőség arány, a jelentős leértékelések, az ingyenes szállítás, valamint az utánvéttel történő fizetés lehetősége.
Leggyakrabban a leértékelések bevárásával próbálunk spórolni
A kutatás arra is rákérdez, hogy a járványidőszak alatt mennyit költöttünk divatcikkekre. A válaszok szerint a megkérdezettek 83%-a próbált valamilyen formában spórolni a ruházati termékek vásárlása során, ezen belül 45% igyekezett valamivel kevesebbet, 38% pedig sokkal kevesebbet költeni ruházati termékekre. A válaszadók 61%-a azt a taktikát választotta, hogy kivárja, amíg a kiszemelt darabot leértékelik, 31% csak a megfizethetőbb márkák közül válogatott, és 29% döntött úgy, hogy ritkábban, kevesebb terméket vásárol. A minőségből a többség nem szívesen engedett, 68% ugyanabból a minőségi szegmensből vásárolt termékeket, 19% inkább jobb minőségű, tartósabb termékekbe próbált befektetni, és 13% döntött úgy, hogy rosszabb minőségű, olcsóbb termékeket vásárol.
A többség 35 000 Ft alatti összeget költ divatcikkekre egy hónapban
A költések tekintetében a megkérdezettek 39%-a havonta 15 000-35 000 Ft közötti összeget tervez divatcikkekre szánni a nyári időszakban, ennél magasabb összeget összesen 12%, kevesebb mint 15 000 Ft-ot pedig 30% tervez ruházkodásra fordítani. Mindazonáltal 16% azoknak a bizonytalanoknak az aránya, akik nem tudják előre megmondani, hogy pontosan milyen összeget szánnak divatcikkek vásárlására a nyári hónapok során.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az online vásárlás kihívásaira a mesterséges intelligencia jelenti a megoldást
A felmérésből az is kiderül, hogy az online vásárlás során a legnagyobb kihívást a nadrágok és cipők, valamint az ingek, blúzok megfelelő méretének eltalálása okozta, amit tovább nehezített, hogy a korlátozások ideje alatt a válaszadók 35%-ának változott a mérete. Atonín Hoskovec, a www.glami.hu Mesterséges Intelligencia osztályvezetője szerint
ezeket az akadályokat a mesterséges intelligencia (MI) fejlődése fogja lebontani, mivel a technológia képes rá, hogy a korábbi megrendelések, vagy a visszaküldött áruk adatai alapján segítse a fogyasztókat a megfelelő stílus, márka, vagy méret kiválasztásában.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.