Milyen ízű volt az eredeti Dr Pepper üdítőital? Tudtad, hogy a gyártó család egy háziállatról nevezte el a Snickerst? Ha érdekel a junk food világa,...
A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség adatai szerint, mintegy 8,2 százalékkal 2,361 milliárd literre csökkent az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák eladott mennyisége tavaly az azt megelőző évhez képest. A HelloVidék éppen ezért annak járt utána, milyen tényezők nehezítették az ágazat működését az elmúlt időszakban. Illetve utánajártak annak is, hogy milyen gyümölcsleveket fogyaszt a magyarok többsége, továbbá milyen árakkal kell számolnunk a bevásárlások során.
A járványhelyez felforgatta a gyümölcslé gyártók és forgalmazók életét is. Az elmúlt évben a járvány következményeként - valamennyi termékkategóriához hasonlóan - a gyümölcslevek forgalma is visszaesett az előző év forgalmához képest. Hogy miként alakult egészen pontosan az ágazat helyzet az elmúlt időszakban, arról a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetséget kérdezte a HelloVidék.
A szövetség a magyarországi ásványvíz-palackozók több mint 95 százalékát, az üdítőital- és a gyümölcslégyártók mintegy 90 százalékát képviseli. Tagvállalatai évi mintegy 250 milliárd forint termelési értéket állítanak elő, és közvetlenül 4 ezer embert foglalkoztatnak Magyarországon.
A koronavírus nem kímélte az ágazatot
Bikfalvi Istvánné, a szövetség titkára szerint, tavaly az első negyedéves forgalom még az előző években kialakult trendeknek megfelelően alakult, azaz 2019. első negyedévéhez képest közel 10 százalékkal nőtt az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák eladott mennyisége.
A koronavírus márciusi megjelenését követően azonban a második negyedévben drasztikusan visszaesett az ágazat értékesítése a kereskedelmi egységekben, csökkent a fogyasztás, illetve lényegében lenullázódott a vendéglátóiparban. Ez a III. és IV. negyedévben javult ugyan, de még mindig nem érte el a 2020. év hasonló időszakának fogyasztását, így az éves eladások is alacsonyabbak voltak az előző évhez képest. Átalakult az értékesítés szerkezete is: a kisebb kiszerelések forgalma jelentősen lecsökkent, a nagyobb, gazdaságosabb kiszerelések iránti kereslet pedig emelkedett
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
- mondta Bikfalvi Istvánné, a szövetség titkára, aki kitért arra is, hogy a járvány okozta problémák következtében a negyedik negyedévben 10,2 százalékkal esett vissza az ágazat forgalma az előző év azonos időszakához képest:
Ha érdekelnek a konkrét számok, illetve a szakértő elemzése, akkor olvasd el a teljes cikket a HelloVidék oldalán!
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.