November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Sok-sok családot ért kellemetlen meglepetés húsvét vasárnap reggelén, amikor az egy vagy esetleg három nappal korábban megvásárolt retket a sonka mellé az asztalra tették, ugyanis a szemek addigra az eredeti térfogatuk felére, harmadára zsugorodtak. De voltak gondok a csomózott zöldhagyma minőségével is.
"Ezek a gondok szinte kizárólag a külföldről behozott primőr áruknál jelentkeztek. Dél-Európában más a retek termesztési technológiája, mint idehaza. Az ottani gazdaságok már talaj nélkül, úgynevezett vízágyas technológiával termelik a 20-25 milliméter átmérőjű retket. Ez sokkal gyorsabb növekedést és kevesebb szárazanyag tartalmat jelent. A magyar gazdák továbbra is talajon termelnek, így a növény szervesen építkezik, lényegesen kisebb víztartalommal" - mondta az Agrárszektornak Acsay Lajos zöldségkereskedő, a NAK Csongrád-Csanád megyei szervezete élelmiszerforgalmazási osztály elnöke.
A minőségromlás szempontjából nem hagyható figyelmen kívül az a körülmény sem, hogy az import termékek napokkal korábban kikerültek a termőhelyükről, mint a hazaiak. A legkorszerűbb módszerrel történő szállítás is próbatétel a nagy víztartalmú zöldségfélék számára. Amikor a pultra, bevásárló szatyrokba kerülnek, már korántsem ideálisak számukra a körülmények. Nemcsak a víztartalmuk párolog el gyorsan, hanem elveszítik a roppanóságukat is - írja a lap.
Magyarországnak teljesen más a klímája, mint Dél-Európának, így januárban-februárban sem a napsütéses órák száma, sem a hőmérséklet nem elegendő ahhoz, hogy megfelelő nagyságúra nőjenek, vastagodjanak a csomózott zöldhagyma egyedei. Idehaza a magról vetett hagymák nincsenek a fejlődésüknek azon stádiumában, hogy piacképesek legyenek. Ennek az idén az átlagosnál hidegebb márciusi időjárás is az oka.
Az árban nincs jelentős eltérés az import és a hazai retek és zöldhagyma között.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A felvásárlási árakat idehaza alapvetően ezeknél a termékeknél a nagy áruházak diktálják. Ha a meghatározott értékért nem kapnak hazait, máris rendelik az importot. A szabad piacon most 150-200 forint közötti áron kel el a hónapos retek csomója, míg az áruházak 120-150 forintért fogadják ezeket a cikkeket a hazai kertészetekből.
Felmérést készít a Pénzcentrum!
A Pénzcentrum legújabb felmérésében arra keresi a választ, miért keresik elsősorban a vásárlók a magyar termékeket, milyen elvárásaik vannak a boltokkal szemben, illetve mi motiválhatná őket arra a jövőben, hogy inkább a hazai árukat válasszák. Kérjük, hogy válaszaiddal segítsd te is a munkánkat!
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.