November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
A szakemberek szerint a húsok és húskészítmények fogyasztói árának gyakori változását az alapanyagok szélsőséges árhullámzása okozza. Persze az elmúlt egy év megmutatta, hogy nem csak ez képes befolyásolni az árakat. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a koronavírus-járvány vendéglátásra gyakorolt hatása érzékenyen érintette ugyan a hústermékek hazai gyártóit, de a kiskereskedelmi forgalom bővülése részben képes volt ellensúlyozni a veszteségeket 2020-ban. A legnépszerűbb termékek forgalma emelkedett az elmúlt évekhez képest mennyiségben és értékben egyaránt, ennek fejében a sonka forgalma is kétszámjegyű növekedést produkált tavaly. Ennek apropóján annak járt utána a HelloVidék, hogy Húsvét közeledtével mennyre kell a zsebünkbe nyúlni sonkavásárlás esetén. Mire számíthatunk a boltokban az árakat és a termékeket illetően.
A Hússzövetség adatai szerint a járványt megszenvedő vendéglátó (HORECA) szektorba szállító húsipari vállalkozások, elsősorban kis és közepes méretű üzemek, hatalmas forgalomesést voltak kénytelenek elkönyvelni 2020-ban, miközben a kiskereskedelmi láncokkal kapcsolatban lévő cégek értékesítése stabil maradt.
A készítménygyártók lényegesen nagyobb forgalom-visszaesést érzékeltek, mint a frisshús-értékesítők. Mindezek hatására a kis és közepes méretű húsipari cégek eredménye valószínűleg drasztikusan csökkent tavaly, míg a nagyobb méretű, elsősorban kiskereskedelembe értékesítő cégek szolid pozitív eredményt könyvelhettek el. A húsfeldolgozók költségeit alapvetően meghatározó élősertésárakban az elmúlt két évben hatalmas volt a hullámzás. A 2019-ben közel 50 százalékos éven belüli áremelkedést 2020-ban 30 százalékos csökkenés követte.
A 2021-es évről Éder Tamás, a Hússzövetség elnöke korábban azt nyilatkozta, hogy az élősertés ára az idén néhány hét alatt több mint 25 százalékkal emelkedett, és a folyamatnak várhatóan még nincs vége, mivel a takarmánygabonák ára az elmúlt félévben 50-70 százalékkal nőtt.
Ha érdekel a cikk további része is, akkor olvasd el az írást teljes terjedelmében a HelloVidéken!
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.