Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében.
Megunt vagy kinőtt felnőtt- és gyerekruhák; régebbi, de még jó állapotban lévő műszaki cikkek; költözés vagy felújítás miatt hirtelen szükségtelenné váló bútorok. Kis odafigyeléssel és tudatossággal mindenki gondoskodhat arról, hogy a lehető legtöbb pénzt "keresse" a feleslegessé vált, így eladásra kínált használt cikkeivel. Online felmérés készült az eladói tudatosságról, amelyből kiderült, hogy az eladók 90 százaléka szokott engedni a vételárból, ráadásul minden ötödik ezért eleve kicsit magasabb árat is ad meg.
Mi az apróhirdetések titka? Jól lőjük be a feleslegessé vált holmijaink árát? Milyen kategóriájú termékek kelnek el a leggyorsabban? A Jófogás a használt cikkek legnagyobb hazai szakértőjeként hogy hasznos gyakorlati tanácsokkal is tudjon segíteni, 2021 márciusában online felmérést készített az eladói tudatosságról.
Alkudozni szabad?
A felmérés tanulságai szerint az eladók 90%-a szokott engedni a vételárból, ráadásul minden ötödik ezért eleve kicsit magasabb árat is ad meg. Vásárlói oldalról amúgy is jellemző az alkudozás: az eladók 47%-ánál gyakran megtörténik, 42%-uknál pedig időnként fordul elő. Viszont csak minden harmadik eladó kalkulálja bele az árba a szállítási költségeket, ami könnyen potenciális vevők elveszítéséhez vezethet.
A Jófogáson 1 nap leforgása alatt több mint 600 adásvétel valósul meg házhozszállítással, vagyis Háztól-Házig szolgáltatással vagy Foxposttal. A házhozszállítási opció kiválasztásával és a szállítási költség kalkulálásával országos szinten sokszorozhatjuk meg az érdeklődők számát.
Az árazás művészete
Az online felmérés eredményei szerint a válaszadók megközelítőleg háromnegyede érezte már, hogy kérhetett volna többet is egy termékért. Az eladók túlnyomórésze mégis azt állítja magáról, hogy tájékozódik és megnézi a piaci árakat is, mielőtt bármit is eladásra kínálna. Azonban közülük is minden másodiknak fordult meg a fejében, hogy mégis alulárazta az adott használt cikket.
- emelte ki Palocsay Géza, a Jófogást működtető Adevinta Classified Media Hungary Kft. ügyvezetője.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Elég a szövegből?
Az eladók 68%-a szerint nagyon fontos a hirdetés szöveges és fotós része, ezért több részletet is megadnak a feltöltött termékről, ami mindenképpen előnyt jelent a vásárlók szemszögéből, 22%-uk pedig még valami személyes/kreatív tartalommal is színesíti a hirdetését, hogy így is ki tudjon tűnni a tömegből. Főként azok érzik fontosnak a szöveges leírást és a fotókat, akik "Műszaki cikkek, elektronika" és "Otthon, háztartás" kategóriákban adnak el.
Az online piactér szerint a kreatívabb, bőségesebb szöveges tartalom és a megfelelő fotó igenis számít: mivel ebben az esetben jellemzően nem szükséges többkörös egyeztetés, az ilyen hirdetések jellemzően gyorsabban kelnek el. Az is nagyon fontos, hogy tisztában legyünk a konkurenciával, ezért is lehet hatékony megoldás a hirdetések kiemelése, előresorolása. A felhasználók 40%-a azonban ennek nem látja hasznát, viszont emiatt sok érdeklődőtől eshetnek el. Az adatok ugyanis azt mutatják, hogy a kiemelt hirdetések akár 20-szor több vásárlóhoz juthatnak el - és ez a felmérés szerint legnépszerűbb, vagyis a műszaki, a háztartási, a divat- és a sportcikkeket tartalmazó termékkategóriákra is hatványozottan igaz.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.