A magyarok 60 százaléka szokott grillezni, 41 százalékuk pedig legalább havonta egyszer sütöget a szabadban.
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) friss kutatása szerint a 10 legnagyobb forgalmat generáló élelmiszer-kiskereskedelmi lánc kínálatában a termékek 70,53 százaléka volt magyar. A hat évvel korábbi eredményekhez képest pozitív elmozdulást mértek a tejek, gyümölcsök és zöldségek, a méz és a tojás tekintetében. A leginkább a friss gyümölcsök, zöldségek esetében nőtt a magyar termékek aránya a boltok polcain, 11,51 százalékkal.
A Nébih kutatása rámutatott, hogy az elmúlt hat évben csökkent a magyar termékek aránya a legnagyobb élelmiszerláncoknál. A 10 vizsgált kereskedelmi láncból 9 esetében csökkenést tapasztaltak a 2014-es felmérések eredményeihez képest, csak az Aldi volt a kivétel: de itt is csak 0,85 százalékkal nőtt a magyar termékek aránya.
Leginkább a magasan feldolgozott termékek esetében nőtt az import termékek aránya: a joghurtok közt csak 19,41 százalék volt a magyar termék, a sonkáknak 38,26 százaléka származott Magyarországról, míg a sajtok esetében ez az arány 46,68 százalék. Jó hír, hogy a mézek esetében 97,18 százalék volt a magyar termékek aránya, és a csirkehús (93,85%), túró, kefir, tejföl kategória (89,39%), de akár a meggybefőtt, kukoricakonzerv (73,96%) is jól szerepeltek.
A Nébih csaknem 40 ezer terméket vizsgált az Aldi, Auchan, CBA, Coop, Lidl, Metro, Penny, Reál, SPAR, Tesco boltjaiban, 16 termékkategóriát vettek górcső alá, mindegyike élelmiszer. A jelentés részletesen itt olvasható.
Kiderült, hogy a vizsgált termékek közül a csomagolt sertéshús esetében az Aldi, Auchan, Lidl és SPAR kínálatában 100 százalék volt a magyar áru aránya! A csomagolt friss csirkehús esetében hasonlóképpen az Aldi, Auchan, Lidl, illetve a Penny, és Tesco győzedelmeskedtek (100%-kal). A magyar sonkák versenyét a Coop nyerte, a szalámik, szárazkolbászokét a SPAR, a virsli, párizsi kategóriát a Reál.
A tojásokat pedig a Lidl, Penny, Reál és Tesco esetében 100 százalékban magyar tyúkok tojták, a mézek közül pedig az összeset a polcon magyar méhek gyűjtötték az Aldi, CBA, Coop, Lidl, Penny, Reál, Tesco boltjaiban. A friss gyümölcsök, zöldségek legnagyobb arányban (87,26%) a Pennyben származtak Magyarországról, a lekvárok, dzsemek kategóriában pedig az Aldi győzedelmeskedett 100 százalékos ereménnyel.
Mennyire fontos a vásárlóknak a magyar termék?
Az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, a magyar vásárlók egyre környezettudatosabbak. Nem csak azért vásárolnak szívesebben magyar terméket, mert akkor nem több ezer kilóméterről érkezett "friss" gyümölcsöt esznek pl., hanem azért is, mert a fogyasztásuk így fenntarthatóbb, környezetbarátabb. A másik aspektus, ami miatt a magyar termék mellett döntenek, hogy így támogassák a gazdaságot, nem csak élelmiszerek, hanem más termékek esetében is.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Egy tavaly év végi felmérés szerint a magyar vásárlók többsége még a pandémia idején is kiemelten fontosnak tartotta, hogy online vásárlásával segítse a magyar gazdaságot: a megkérdezettek több mint fele rendelt magyar terméket 2020 második felében legalább egyszer. A válaszadók többsége úgy vélte, hogy a magyar termékek vásárlásával támogathatják a gazdaságot ls 63 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy számára fontosabbá vált az elmúlt időszakban, hogy magyar terméket rendeljen.
Korábban egy másik, ehhez kapcsolódó kérdésben kértük a Pénzcentrum olvasóinak véleményét: mennyire tartják fontosnak, hogy magyar tulajdonú üzletben vásároljanak. Az eredmény azt mutatta, hogy a magyar vásárlók számára a minőség a legfontosabb (39%), de az alacsonyak árak (31%) is nagy súllyal esnek a latba. Ami meglepő eredmény a szavazásban, hogy mindössze 6 százalék számára fontos, hogy ne külföldi, hanem magyar tulajdonú legyen az üzlet, ahol vásárol, viszont 24 százalék kifejezetten kerüli az ilyen üzleteket. Vagyis a válaszadók negyede nem szívesen költi a pénzét ilyen boltokban!
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Többtucat termék árát csökkentette a Lidl: ezeknél a leglátványosabb a változás
Az árréstoppal érintett termékeken kívül is jelentős árcsökkentéssel találkozhatnak a vásárlóka a Lidl boltjaiban.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.


