November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Friss adatok szerint 20 százalékkal nőtt 2020-ban a kártyaelfogadó terminálok száma Magyarországon, ez a növekedés pedig az egyik legnagyobb Európában.
Tavaly év végéig több mint 38 ezer terminál került ki az üzletekbe, sok esetben először téve elérhetővé a kártyás fizetést. A Mastercard által kezdeményezett program indulása óta több innovációt is bevezetett: pár napos, digitális csatlakozási-terminál igénylési lehetőséggel, mobiltelefonos kártyaelfogadással segítik a vállalkozások digitalizálódását - áll a cég közleményében.
"Nagy öröm számunkra, hogy a Doppio programunk eredeti célkitűzéseihez tartani tudjuk magunkat, ezzel pedig a pénzügyi szolgáltatók és a vállalkozások partnerei lehetünk a digitalizációban. Ha az egy főre jutó kártyaterminálok számát nézzük, még mindig hosszú út áll előttünk Európa más országaihoz képest, de az elmúlt időszak alapján van okunk optimistának lenni. Egy teljes ágazat mozdult meg a programnak köszönhetően: régi és új piaci szereplők is azon dolgoznak, hogy még több helyen váljon elérhetővé a kártyás fizetés" - mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
A program 2021-ben is folytatódik; idén eddig már 26 pályázat érkezett a Mastercardhoz, ami már most több a tavalyinál. A jelentkezők technológiai, marketing, és fenntarthatósági területen kérhetnek támogatást, a cég a pogram 3 éve alatt 2 milliárd forintot szán a fejlesztésekre.
A Doppio a kártyaelfogadási innováció területén is több változást hozott. A több hetes, papíralapú termináligénylés folyamata mára néhány napra csökkent és teljes egészében digitalizálódott. A korábbi termékkínálat is kibővült, így minden vállalkozás a saját működéséhez legjobban illeszkedő eszközökkel dolgozhat.
Az újítások közül kiemelkedik a softPOS technológia, melynek lényege, hogy ma már egy Android rendszerű telefon is alkalmassá tehető érintésmentes fizetések fogadására. Így nem kell külön eszközt beszereznie annak, aki elérhetővé szeretné tenni ügyfelei, vásárlói számára a kártyás fizetést. A vállalat azt reméli, hogy fél év múlva ez a megoldás már valamennyi elfogadónál elérhető lesz.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
- mondta a közeli jövő kapcsán Szász Ferenc, a Mastercard üzletfejlesztési igazgatója. Mint írják, a vállalat számára fontos szempont az is, hogy a kártyaelfogadás is fenntartható legyen. Az úgynevezett greenPOS kezdeményezésük lényege, hogy a kártyás bizonylatokat mind a kereskedő mind a vásárló elektronikusan kapja meg - akár email, akár SMS formátumban, így ne legyen szükség papíralapú bizonylat nyomtatására.
Ezeket általában a vásárlók amúgy sem őrzik meg, sok esetben el sem kérik a kasszánál, hiszen a mobiltárcákban, netbankjukban, vagy a bankjuktól kapott üzenetben azonnal látják a tranzakciót sokkal részletesebb tartalommal. A Mastercard arra bíztatja a kereskedőket, hogy a digitális bizonylatok használata legyen az alapvetés, és csak akkor nyomtassák ki a bizonylatot, ha a vásárló kifejezetten kéri - írja közleményében a vállalat.
A fizetéstechnológiai cég nemrég indította el új szolgáltatását, amellyel éppen a kártyás fizetések utánkövetését segítik. A kereskedőknek elég feltölteni logójukat a logo.ethoca.com oldalra, ami így megjelenik a tranzakciótörténetben, ezzel pedig nem csak a vásárlóik tudják könnyebben beazonosítani az egyes tranzakciókat, de a kereskedők márkaismertsége is nő.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.