Az Országos Kereskedelmi Szövetség tagjai a további bizonytalanság elkerülése érdekében javaslatot tesznek le a kormány asztalára az árrésstop zökkenőmentes kivezetésére.
Hét és fél százalékkal esett az öt legnagyobb sörgyártó forgalma tavaly, csak a szuperprémium és az ízesített alkoholmentes termékek bizonyultak válságállónak.
Az öt legnagyobb magyarországi sörgyártó teljes értékesítése 6,177 millió hektolitert ért el tavaly, az előző év óta 7,5 százalékkal csökkent a forgalom - közölte Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója. A belföldi értékesítés még ezt is meghaladó mértékben, 9 százalékkal esett, 5,657 millió hektolitert tett ki. Ezzel szemben az export 12 százalékkal nőtt, az 521 ezer hektoliteres mennyiség a hazai termelés 9,7 százalékának felelt meg. Az elmúlt évben az import 799 ezer hektoliter volt, 4,3 százalékkal több, mint egy évvel korábban - írja a Világgazdaság.
Az igazgató szerint a javuló export-import arány azzal magyarázható, hogy a magyar sörgyártás a régióban is kiemelkedő minőségben termel és szállít a környező országok piacaira. A szövetség tagjain, a Borsodin, a Carlsbergen, a Dreheren és a Heineken Hungárián kívül a Pécsi Sörfőzde járult hozzá adatszolgáltatással a statisztikához. Az éttermeket, kocsmákat, kisvendéglőket és szállodákat magában foglaló HoReCa-szektort érő negatív gazdasági hatásokat tükrözi, hogy a hordós sör forgalma tavaly az előző évi mennyiségnek csaknem a felére esett, az eladott 297 ezer liter a hazai iparági összforgalom mindössze 4,8 százaléka.
A csapolt sör értékesítése mellett az újratölthető üveges sör forgalma szenvedte el a legnagyobb visszaesést: az ezen a soron szereplő 965 ezer hektoliter 26 százalékos zuhanásról tanúskodik. Ami a kategóriák szerinti bontást illeti, a szuperprémium és az ízesített alkoholmentes sörök forgalma szinte megegyezett az előző évivel, az előbbiből 308 ezer, az utóbbiból 244 ezer hektolitert adtak el, a többi szegmensben számottevő volt a csökkenés.
Tavaly a kiskereskedelmi sörforgalom meghaladta a 160 milliárd forintot és a 3,5 millió hektolitert, ami mennyiségben 4, értékben pedig 8 százalékos bővülésnek felel meg. Ezt összevetve a sörszövetség számaival, arra lehet következtetni, hogy a kiskereskedelmi többleteladás közel sem kárpótolta a söripart a vendéglátóipari értékesítésben elszenvedett károkért.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A 2020. január-decemberi időszakban mért összforgalom 89 százalékát a hagyományos, nem ízesített sörök tették ki a Nielsen szerint,
az alkoholmentes termékek 7 százalékot hasítottak ki a piacból. A gyártói márkás sörök adják a forintban mért eladás 87 százalékát, ami 7 százalékpontos éves növekedés.
A fennmaradó részért felelő saját márkás termékek forgalma 16 százalékponttal kúszott fel a 2019-es szintről. A kategória bolti eladása továbbra is koncentrált: a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekben realizálódik a forgalom több mint fele, ez az előző évivel megegyező érték. A szupermarketeket és diszkontokat egyaránt magában foglaló 401-2500 négyzetméteres csatornáké a forgalom csaknem 40 százaléka, míg a jellemzően hipermarketeket tömörítő, 2500 négyzetméter feletti szegmensé a piac bő ötöde. A kisebb alapterületű, 200 négyzetméter alatti boltokra jut a sörvásárlások 35 százaléka.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.


